Directeur Muziek Woord
11.11.11
Borgerhout
3 dagen geleden

de Academies zoeken een directeur muziek-woord

Ambitieus, toegankelijk en ontplooiingsgericht : het autonoom gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen biedt als één van de grootste inrichters voor onderwijs in Vlaanderen dagelijks meer dan vijftigduizend leerlingen en cursisten de kans om hun talent te ontwikkelen.

Zo’n zesduizend leerkrachten, ondersteunende medewerkers en beleidsmedewerkers motiveren en inspireren hen daarbij. Om het brede aanbod en de vooruitstrevende aanpak te kunnen realiseren is Stedelijk Onderwijs Antwerpen voortdurend op zoek naar enthousiaste en gedreven medewerkers met diverse achtergrond om zijn ambities waar te maken.

De Academies behoren tot het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen en bestaan uit twee scholengemeenschappen : muziek woord dans (MWD) en beeldende kunsten (BK).

Met 7 academies verspreid over een 45-tal vestigingen in alle districten van de stad, staan zij garant voor de kunstzinnige ontplooiing van meer dan 10.

000 leerlingen en dragen zo bij aan hun totale persoonlijkheidsvorming. Op individueel vlak werken de Academies motiverend, zorgen zij voor een open, flexibele geest en inlevingsvermogen.

Ze ontwikkelen naast een positief zelfbeeld en een creatieve manier van denken ook sociale vaardigheden door samen te musiceren, te bewegen en creaties te maken.

Elke medewerker binnen de Academies zet zich dagelijks creatief, ondernemend, zelfkritisch, gepassioneerd en teamgericht in.

Deze vijf kernkwaliteiten maken het fundament uit van onze bruisende organisatie.

Voor de Academie Borgerhout waar de disciplines muziek en woord worden aangeboden zijn we op zoek naar een directeur.

Je opdracht

Als directeur ben je het eerste aanspreekpunt van de academie en draag je de eindverantwoordelijkheid voor de academie in al haar facetten.

Je bent zowel verantwoordelijk voor het artistiek-pedagogisch beleid als voor alle ondersteunende processen. Je rapporteert aan de netwerkdirecteur en werkt nauw samen met de beleidsmedewerker, het lerarenteam en de administratieve medewerkers van de academie en met je collega-directeurs.

Je belangrijkste taken

  • Je staat in voor een kwaliteitsvol artistiek-pedagogisch beleid . Je geeft richting en vorm aan een krachtige leer- en werkomgeving voor leerlingen, docenten en andere medewerkers.
  • Je draagt de eindverantwoordelijkheid voor een efficiënt zakelijk beleid op alle verschillende domeinen (zoals patrimonium, IT, financiën, communicatie, interne veiligheid en integrale kwaliteitszorg) en zorgt ervoor dat alle reglementaire verplichtingen vervuld worden.
  • Je zorgt voor de goede dagelijkse academiewerking en een vlotte organisatie.

  • Je bent eindverantwoordelijk voor het personeelsbeleid van de leerkrachten en de administratieve medewerkers. Je zorgt voor een optimale besteding van het urenpakket in functie van de visie van jouw academie en conform de regelgeving.
  • Je bent verantwoordelijk voor de werving en selectie van nieuwe leerkrachten en stippelt een begeleidingstraject voor hen uit.

    Je coacht en ondersteunt je medewerkers in hun functioneren. Je voert functionerings- en evaluatiegesprekken van waaruit je zorgt voor een efficiënte loopbaanbegeleiding.

  • Je neemt efficiënt en doelgericht leiding in de academie. Je staat in voor de optimale werking ervan met het oog op het behalen van de doelstellingen conform het stedelijk pedagogisch project en het eigen artistiek pedagogisch project.
  • Je staat in voor het ontwikkelen, uitvoeren en implementeren van een missie en visie in je academie, coherent met het hogerliggende beleid op niveau van het AG Stedelijk Onderwijs.

    Je motiveert en begeleidt je personeelsteam om te participeren aan de realisatie van de doelen.

  • Je bent het aanspreekpunt voor externe partners zoals het district en culturele partners en bouwt een netwerk uit met relevante partners.
  • Je zet de Academie stevig op de kaart.

  • Je participeert actief aan relevante overlegmomenten (zoals projectwerkgroepen, plenair overleg met de directeurs van de andere academies) en onderhoudt een goed contact met al je collega’s.
  • Je bent in het bezit van een bekwaamheidsbewijs geschikt voor directeur voor het Deeltijds kunstonderwijs in het domein muziek, woordkunst-

    drama en dans en erkend door het ministerie van onderwijs (meer info over de bekwaamheidsbewijzen lees je ) Je bent in bezit van een pedagogisch bekwaamheidsbewijs Je beschikt over leidinggevende capaciteiten om medewerkers aan te sturen en te coachen.

    Je bent in staat om mensen te inspireren en te motiveren Je hebt een stevige pedagogisch-didactische en artistieke bagage en je hebt affiniteit met het deeltijds kunstonderwijs Je bent stressbestendig en voldoende creatief om na te denken over oplossingen voor niet alledaagse problemen.

    Je houdt het hoofd koel in crisissituaties en hebt een groot probleemoplossend vermogen. Je hebt sterke organisatorische vaardigheden Je werkt resultaatsgericht en hebt ervaring met projectmanagement Je hebt kennis van de toepasselijke regelgeving of bent bereid je er snel en grondig in te verdiepen Je hebt uitstekende communicatievaardigheden Samenwerken in teamverband is een evidentie voor jou Je bent bereid tot structureel avond-

    en weekendwerk Een voltijdse tewerkstelling (20 / 20) in niet-vacante uren in het ambt van directeur van de academie Borgerhout vanaf het begin van schooljaar 2018-

    2019. Je bruto startloon is afhankelijk van je diploma en relevante werkervaring (maximaal barema ). Enkel werkervaring bij een overheidsbedrijf wordt meegenomen, ervaring als zelfstandige of in dienst van een privé-

    organisatie niet. Hoeveel jaren werkervaring worden meegenomen, wordt bepaald door het ministerie van onderwijs. Meer informatie over de baremaschalen vind je terug.

    Wat bieden wij

    Plaats van tewerkstelling

    Academie Borgerhout muziek-woord

    Collegelaan 3-5, 2140 Borgerhout

    Selectie

    De kandidaten die voldoen aan de voorwaarden en worden weerhouden op basis van hun cv en motivatie worden uitgenodigd voor een intakegesprek.

    Dit gesprek zal doorgaan op 21 of 22 juni 2018. De verdere procedure omvat een assessmentcenter in de week van 25 juni en een jurygesprek op 3 juli.

    Uit alle geslaagde kandidaten kiest de toewijzingscommissie op 5 juli de meest geschikte kandidaat. De andere geslaagde kandidaten worden opgenomen in de wervingspool.

    alle data onder voorbehoud)

    Hoe solliciteren?

    Solliciteren
    Bij de favorieten invoegen
    Verwijder van favorieten
    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, gaat u ermee akkoord dat neuvoo uw persoonlijke gegevens verzamelt en verwerkt die u in dit formulier hebt verstrekt, om een ​​neuvoo-account te maken en u te abonneren op onze e-mailwaarschuwingen, in overeenstemming met ons Privacybeleid . U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken door te volgen deze stappen .
    voortzetten
    Aanvraagformulier