Process Manager Customers
BNP Paribas Group
België
37 dagen geleden

bpost bank is gegroeid uit een 50 / 50-samenwerking tussen bpost en BNP Paribas Fortis en wordt volledig autonoom bestuurd op basis van gelijkwaardigheid tussen beide aandeelhouders.

bpost is de exclusieve verdeler van de producten die door bpost bank op de markt worden gebracht. Daarnaast kunnen wij rekenen op de knowhow van de bankengroep BNP Paribas voor het ontwikkelen en lanceren van onze producten.

Sinds haar ontstaan in 1995 is bpost bank een volwaardige bank geworden die een volledig gamma eenvoudige bank- en verzekeringsproducten aanbiedt.

Al van in het begin heeft ze ervoor gekozen om een bank met een menselijk gelaat te zijn, een bank waar iedereen welkom is.

bpost bank beheert momenteel voor meer dan 10 miljard euro aan activa voor rekening van meer dan 1,1 miljoen klanten.

Missie De Process Managers hebben als missie

  • de processen en business rules te definiëren en te verbeteren
  • tussen te komen bij het oplossen van incidenten
  • deel te nemen en bij te dragen aan de realisatie van projecten, releases en verbeteringen
  • de regressietesten voor te bereiden en uit te voeren
  • voor één of meerdere activiteiten / business van de Bank. Om deze dienst te versterken en verder te ontwikkelen, is bpost bank momenteel op zoek naar een Process Managers die enerzijds zal waken over het verbeteren van de bestaande processen en anderzijds over het perfectioneren van onze body of knowledge .

    Sleuteltaken 1. U neemt deel aan het beschrijven en het verbeteren van de operationele bancaire activiteiten in overleg met het management van de Business :

    a. U houdt zich geïnformeerd over uw domein(en), en u ontwikkelt zo een goed begrip van de Business, zijn objectieven, noden en verdere ontwikkelingen.

    b. U beschrijft de end-to-end processen van de domeinen die onder uw verantwoordelijkheid vallen en u beschrijft de bijhorende business rules volgens de binnen de bank toegepaste methodologie.

    c. U houdt de bestaande processen en business rules à jour.

    d. U kent de procedures die binnen de operationele diensten worden toegepast, alsook de problemen en u brengt verbeteringen aan aan de bestaande processen.

    e. U waakt erover het aspect controle in te bouwen in de processen in samenwerking met de cel Control Advisory .

    f. U vervolledigt de Risk & Control Mapping in overleg met de Risk Manager.

    2. U neemt deel en draagt bij aan de realisatie van projecten, releases en verbeteringen binnen de u toegewezen producten / domeinen.

    U komt tussen als expert van de processen : u geeft de AS IS situatie, u begrijft de noden van de business en u valideert de voorstellen van de Business Analyst.

    U integreert nieuwigheden in de bestaande processen en de business rules op basis van de input van de Business Analyst, en valideert ze.

    3. U voert testen uit :

    U voert de regressietesten uit bij elke fase van een release of hotfix (in geval van incidenten).

    U onderhoudt de set van test cases en u verrijkt de nieuwe gevallen in functie van de projecten en de change requests.

    U past de test- en reportingregels en methodologie toe zoals deze ontwikkeld en vastgelegd zijn door de Test Manager.

    U volgt de defects op die uit de testen komen

    4. U beheert de incidenten en verrijkt de database met de voor elk incident aangebrachte oplossing om zo de interventies van de Service Desk (met wie u nauw samenwerkt) te verbeteren.

    5. U neemt deel aan werkgroepen en seminaries van Febelfin, de Nationale bank, het FSMA of een ander orgaan dat direct verband houdt met het domein in kwestie.

    6. U blijft zich bijscholen en houdt uw kennis van de betrokken bancaire domeinen up-to-date.

    Profiel

    U heeft een Master in een economische richting of gelijkwaardige ervaring

    U heeft ervaring in Process Management. U bent bekwaam om procedures te modeliseren en om een end-to-end visie te ontwikkelen.

    U heeft zeer sterke analytische vaardigheden en u werkt gestructureerd waarbij u gebruik maakt van de bestaande methodologieën.

    U bent resultaatgericht.

    U werkt autonoom maar getuigt eveneens van een prima teamgeest

    U communiceert vlot (zowel mondeling als schriftelijk)in beide landstalen.

    U beschikt over uitstekende coördinatie- en onderhandelingsvaardigheden.

    U houdt ervan om bancaire domeinen te ontdekken en beheren in al hun concrete en operationele aspecten.

    Kennis van bancaire (Retail Banking) producten, diensten en processen, de onboarding van klanten en de know your customer , Fatca en CRS processen is een plus. Wij bieden

    De mogelijkheid om je ervaring verder uit te breiden en te diversifiëren in een dynamisch en stimulerend werkkader in volle ontwikkeling, met rechtstreeks zicht op alle radertjes en activiteiten van de Bank, en met dagelijkse omgang met de beslissingsorganen van de Bank

    Een contract van onbepaalde duur

    Een functie Hay 14 tot 16 (afhankelijk van uw ervaring)

    Een aantrekkelijk loon, aangevuld met buitenwettelijke voordelen, in functie van je ervaring en uw competenties

    Een tewerkstelling in hartje Brussel, gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer

    Interesse?

    Indien je geïnteresseerd bent in deze opportuniteit, solliciteer dan online!

    Solliciteren
    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op 'Doorgaan' te klikken, ga ik akkoord met de privacy & voorwaarden van neuvoo en ga ik akkoord met het ontvangen van relevante e-mailtaakwaarschuwingen. (op elk moment annuleren) Kijk hier
    voortzetten
    Aanvraagformulier