Quality & Service Engineer – m/v/x – Regio Brussel
BNP Paribas Group
Brussel, Belgium
28 dagen geleden

Customer Service Center

Op vlak van huisvesting en werkomgeving is het Customer Service Center de strategische business partner die de huidige en toekomstige behoeften van de business begrijpt, challengt en realiseert in lijn met het algemeen belang van de bank.

Daarbij is de oplevering in lijn met de vooropgestelde kwaliteit, aan afgesproken budget en binnen de overeengekomen timing, de norm.

Het Customer Service Center zorgt voor een vlekkeloze aflevering van alle FAC diensten en lost eventuele incidenten op voor alle gebruikers van de gebouwen van de bank.

Het Customer Service Center werkt daarvoor intens samen met de andere FAC Centers en Offices en stuurt op het terrein de verschillende externe partners van FAC aan.

Vermits hiervoor proximiteit van de klant een absolute noodzaak is, bestaat de organisatie uit 4 regionale Customer Service entiteiten ondersteunt door 1 nationaal team Centralised Activities.

Elke regionale Customer Service Entiteit bestaat uit :

  • Projects Delivery
  • Quality & Service Delivery
  • Binnen deze regionale entiteiten ondersteunt Quality & Service Delivery de core business van de bank door het verschaffen van optimale werkomstandigheden voor de bankmedewerkers en een uitnodigende omgeving voor de klanten van de Bank in veilige en wettelijk conforme gebouwen.

    Als ambassadeurs van FAC zorgen we er samen met onze collega's en externe partners voor dat onze dienstverlening en de verwachtingen van onze klanten zo goed mogelijk op elkaar afgestemd zijn

    Binnen Quality & Service Delivery kennen we 2 rollen :

  • Quality & Service Officer
  • Quality & Service Engineer
  • Als Quality& Service Engineer :

  • Zorg je voor het goede functioneren van de technische installaties en de Building monitoring systemen (BMS) in de gebouwen, zodat het comfort van de gebruikers en de continuïteit van de bankaire activiteiten verzekerd blijft.
  • Ondersteun je de Q&S Officer in geval van incident of bij kwaliteitsproblemen van de door onze partners geleverde diensten.
  • Je analyseert beschikbare data en je bent een contributor naar het Expertise Center bij het uitvoeren van analyses. Via controles op steekproef, kun je structurele kwaliteitsproblemen, tekortkomingen of verbetermogelijkheden herkennen en samen met de externe partners en betrokken collega's van FAC correctieve acties uitwerken.

  • vereist je opdracht een regelmatige aanwezigheid in de gebouwen vanuit een overwakende rol en niet vanuit een uitvoerend oogpunt.
  • Deze taak wordt uitbesteed aan onze externe partners (Multi Service Partner (MSP) en Single Service Partner (SSP)).

    Je waakt over de volledigheid en kwaliteit van de door onze partners geleverde diensten (met respect voor alle wettelijke verplichtingen) en valideert de afrekeningen.

  • Analyseer je de aanwezige risico's en op basis van verzamelde info, uitgevoerde controles en het onderhoudsplan dat door de MSP opgemaakt wordt, pas je, in nauw overleg met de Q&S Officer, het meerjaren investeringsplan aan of laat je de nodige correctieve acties opstarten.
  • Bij werken in de gebouwen help je de collega’s van Project Delivery met je specifieke kennis van de gebouwen. Je waakt er samen met onze externe partners over dat bij oplevering van projecten of bij ingebruikname van nieuwe gebouwen, alle installaties correct en conform functioneren en kunnen onderhouden worden.
  • Je waakt er over dat alle info over technische uitrusting aanwezig is voor een correct en wettelijk conform beheer.

  • Volg je actief het energieverbruik van je gebouwen op. Analyseer je de data en rapporten die door Services & Energy Management en onze partners aangeleverd worden.
  • Bij afwijkingen ga je samen met onze externe partners op zoek naar de oorzaken en stel je correctieve acties voor.

  • Lever je, in geval van ernstige incidenten (tijdens de werkuren), technische bijstand. Je zorgt er samen met de Q&S Officer voor dat de acties opgestart worden.
  • Naderhand analyseren jullie de oorzaken en doen voorstellen ter verbetering.

    Je communiceert in je rol als Quality & Service Egineer hoofdzakelijk met

  • onze collega's en onze externe partners zorgen we voor correct functionerende gebouwen, monitoren we de conditie van ons patrimonium en technische installaties en bereiden we het meerjarenonderhoudsplan voor.
  • onze collega's van Projects Delivery en Fintro & Rollout zorgen we ervoor dat de noodzakelijke aanpassings- en verbeteringswerken uitgevoerd worden.
  • Customer Relationship trachten we de noden en verwachtingen van onze klanten te kennen en te begrijpen en communiceren we over onze dienstencatalogus.
  • Expertise Center en onze externe partners ontwerpen we een marktconforme en kwaliteitsvolle dienstverlening voor onze klanten.
  • Supplier Management Center meten we de kwaliteit van de door onze partners afgeleverde diensten en sturen bij waar nodig.
  • Asset & Property Management Center zorgen we ervoor dat ons gebouwenpatrimonium op de noden van onze klanten is afgestemd.
  • Speel je troeven uit :

  • Master ingenieurswetenschappen gespecialiseerd in HVAC met algemene kennis van de verschillende bouwdisciplines of gelijkwaardig door ervaring.
  • Tweetalig Nederlands / Frans (mondeling en schriftelijk) is een echte troef.
  • Je bent samenwerkings- , oplossings- en opleveringsgericht, analytisch en flexibel, resultaatgericht, proactief en volhardend.
  • Je bouwt aan partnerships en houdt van en kan problemen oplossen (problem solving skills).
  • Je bent risicobewust i.f.v. continuïteit en het belang van klant en bank.
  • Je challengt op een constructieve manier, bevordert de samenwerking en maakt gebruik van zijn / -haar netwerk.
  • Je vermijdt kosten, optimaliseert de ratio kosten / resultaat.
  • Je hebt een sterk analytisch profiel, bewaart het evenwicht tussen strategische "helicopter-view en gestructureerde gedetailleerde view.
  • Je bent open minded, creatief, komt met innovatieve oplossingen, denkt out of the box’,
  • Strive for value’ met focus op kwaliteit en constante verbetering.

  • Je bent ondernemend, weet wat zelfstandig werken is en durft beslissingen nemen binnen een omschreven kader.
  • In een wereld in verandering zijn diversiteit en inclusie centrale waarden. Bij BNP Paribas Fortis willen we vrouwen en mannen van alle leeftijden en van allerlei achtergronden aantrekken en behouden, elk met haar of zijn eigen ervaring.

    Hiermee versterken we onze resultaten en onze innovatieve kracht. Al onze voltijdse jobaanbiedingen staan ook open voor 90% of 80%.

    Wat biedt BNP Paribas Fortis jou ?

    Je kan in de uitdagende omgeving van Facility Management je loopbaan verder uitbouwen.

    Je krijgt de kans om je kennis uit te diepen en nieuwe vaardigheden en expertise in andere technische domeinen te ontwikkelen.

    We bieden jou de kans te werken in een omgeving waar :

  • Multiculturaliteit en diversiteit in onze dagelijkse cultuur aanwezig is;
  • Je veel extra technische expertise zal winnen door dagelijks in contact te komen met teams die sterke vaardigheden hebben;
  • Je jouw netwerk zal uitbreiden met de contacten, zoals business en support function vertegenwoordigers, op verschillende hiërarchische niveaus;
  • Jouw innovatie en creativiteit zal bijdragen tot het voortdurend verbeteren van de interne facilitaire technische expertise.
  • Ga je de uitdaging aan?

    Geïnteresseerd in deze functie? Aarzel niet om online te solliciteren.

    Solliciteren
    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op 'Doorgaan' te klikken, ga ik akkoord met de privacy & voorwaarden van neuvoo en ga ik akkoord met het ontvangen van relevante e-mailtaakwaarschuwingen. (op elk moment annuleren) Kijk hier
    voortzetten
    Aanvraagformulier