BRAND MANAGER CARDIO
Commercial Ops SZ
Vilvoorde, Belgium
13 dagen geleden

MISSIE :

  • Corporate- en Product-marketing-plan ontwikkelen en implementeren voor Sandoz producten die in het betreffende jaar via Marketingactiviteiten worden gelauncht en / of ondersteund.
  • Het verschaffen en communiceren van competitieve informatie, marktgegevens, marktvoorspellende studiebevindingen op korte en lange termijn voor forecasting, marketingplanning en strategische planning.
  • De missie en de waarden van Sandoz steunen overal en wanneer het belangrijk of nuttig is ( ambassador ).
  • Een lange termijn- en win-win businessrelatie opbouwen met zowel klanten als collega’s (intern en extern).
  • TAKEN / VERANTWOORDELIJKHEDEN :

  • Het ontwikkelen van doeltreffende marketingplannen en strategieën in lijn met de bedrijfsstrategie voor nieuwe producten (6 maanden voor launchdatum), productgroepen (umbrella-
  • approach) en de Brand Sandoz.

  • Het tactisch plan ontwikkelen, implementeren en aanpassen in lijn met bedrijfsstrategische productdoeleinden.
  • Productstrategieën en bedrijfsstrategieën voorstellen, implementeren en surveilleren volgens marketing KPI’s .
  • Het ontwikkelen en presenteren van promotiematerialen die gebruikt zullen worden door het Sales Departement.
  • Het ontwikkelen en afhandelen van mediacampagnes eigen aan het vak.
  • Bestaande Productportfolio doorlichten en opvolgen volgens de doelstellingen en anticiperen op toekomstige trends in ziektebeleid en marktsituatie die verwacht worden de producten performance te beïnvloeden.
  • Bezoeken van artsen / apothekers met vertegenwoordigers om de werking van de strategieën en het marketing materiaal te voelen.
  • Budgetten, voorspellingen en onkosten in kaart brengen en controleren, en periodiek de marketingmix van het toegekende gepromoot product(en) beoordelen om de kosten / batenverhouding en resultaten te evalueren.
  • Stevige werkrelaties ontwikkelen en onderhouden met belangrijke klanten om actuele en toekomstige productdoeleinden te ondersteunen.
  • Erkend worden als de "Product Champion" door kennis van de producten en de markt en door voortdurend de business op de voet te volgen.
  • Op een doeltreffende wijze communiceren binnen de organisatie om de motivatie en afstemming te verzekeren van het salesteam met marketing.
  • Zelfstandig portfoliobeheer garanderen en nieuwe lanceringen voorbereiden in functie van gestelde targets.
  • Geschikte aanbevelingen geven en communiceren : competitieve informatie, market en product forecasts op korte en lange termijn, sales, marktgegevens en studiebevindingen analyseren.
  • Cyclusstatistieken bestendigen met gedetailleerde marketingactiviteiten.
  • Onderhandelen over de kosten van externe aankopen en de Marketing Research-contracten en uitgaven voor publiciteit.
  • Het jaarlijkse Marketingbudget respecteren.
  • COMPETENTIES :

  • Sterke computervaardigheden
  • Rapporterings- en presentatievaardigheden
  • Prioriteiten stellen
  • Bedrijfskennis en kennis van de pharmaceutische marktdynamieken
  • Producten en therapeutische kennis
  • Marktkennis- en oog hebben voor marktdynamieken en weten wat marketing research inhoudt
  • Professionalisme - Partnership People-oriented Positief
  • Innovation : innovatieve concepten en benaderingen ontwikkelen
  • Creative : creatief handelen binnen de vooropgestelde guidelines
  • In staat zijn om strategieën aan te passen en te wijzigen volgens de marktdynamieken -flexibiliteit
  • Communication : kennis van informatiestromen en marketing research-projecten
  • Collaboration met collega’s
  • Leadership
  • Customer focus : anticiperen van de behoeften van de klant en oplossingen uitwerken in verband met productlanceringen
  • Results focus : targets vooropstellen, resultaten in kaart brengen en analyseren en naargelang aanbevelingen voorbereiden
  • Drietalig (Nederlands, Frans en Engels) min 5 jaar ervaring
  • Universitair of gelijkwaardige hogere opleiding
  • Solliciteren
    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, gaat u ermee akkoord dat neuvoo uw persoonlijke gegevens verzamelt en verwerkt die u in dit formulier hebt verstrekt, om een ​​neuvoo-account te maken en u te abonneren op onze e-mailwaarschuwingen, in overeenstemming met ons Privacybeleid . U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken door te volgen deze stappen .
    voortzetten
    Aanvraagformulier