Leefmilieu Brussel zoekt Beheerder·ster administratieve geldboetes (m/v/x) (Ref. : 2018-A30)
Bond Beter Leefmilieu
Brussel, België
2 dagen geleden

Taken

  • Van zodra je het dossier met het / de proces(sen)-verbaal van de inbreuk ontvangt, verzamel je informatie bij de verschillende betrokken actoren, maak je een onderscheid tussen de inbreuken en verantwoordelijkheden van elke overtreder en raadpleeg je de wetgeving m.
  • b.t. het proces-verbaal om de situatie van de inbreuk te begrijpen.

  • Je nodigt vervolgens de betrokken personen uit om hun verweermiddelen voor te leggen. Je gaat over tot hoorzittingen en beheert potentiële conflictsituaties.
  • Op basis van de ingezamelde informatie stel je voor een uitspraak te doen over de inbreuk volgens de richtsnoeren die van toepassing zijn.

    Je schrijft de motiveringen uit van het voorstel van beslissing van een alternatieve administratieve geldboete.

  • In geval van een beroep tegen de beslissing van een alternatieve administratieve geldboete verdedig je het dossier voor het Milieucollege.
  • Je vat de informatie samen en stelt indien nodig grafieken en tabellen op voor de verschillende diensten van Leefmilieu Brussel, maar ook voor externe personen zoals de advocaten van de personen die een alternatieve administratieve geldboete kunnen opgelegd krijgen, Brussel Fiscaliteit, het kabinet of het parket.
  • Je draagt bij tot de aanpassing van interne procedures om ze te actualiseren en / of te optimaliseren.
  • Profiel

  • Diploma* : Master
  • De kandidaten die over een diploma beschikken van buiten de Benelux, kunnen aan de selectie deelnemen op voorwaarde dat hun diploma door de Vlaamse of Franse Gemeenschap werd gelijkgesteld.
  • Vereiste ervaring :

  • Je hebt minstens 1 jaar relevante ervaring in administratief dossierbeheer en op het gebied van administratieve sancties.
  • Technische competenties

  • Je kent de opdrachten en de waarden van Leefmilieu Brussel.
  • Je beheerst de informaticatools : Office
  • Je begrijpt teksten en gesprekken in het Frans en kan je in het Frans uitdrukken.
  • Een basiskennis recht in het bijzonder met betrekking tot milieuwetgevingen en administratieve sancties is een troef.
  • Gedragsgerichte competenties

  • Je legt verbanden tussen diverse gegevens en brengt deze samen tot een coherent geheel, bedenkt alternatieven en trekt sluitende conclusies.
  • Je neemt beslissingen op basis van de beschikbare informatie, zelfs indien onvolledig, en onderneemt doelgericht acties om de beslissingen uit te voeren.
  • Je levert advies aan je gesprekspartners en bouwt op basis van je expertise een vertrouwensrelatie met hen op.
  • Je deelt je kennis, inzichten en werkwijzen met anderen.
  • Je reageert resultaatgericht bij stresserende werksituaties, controleert je eigen emoties en gaat constructief om met kritiek.
  • Je begeleidt interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier, levert een persoonlijke dienstverlening en onderhoudt constructieve contacten.
  • Je handelt integer in overeenstemming met de verwachtingen van de organisatie, je respecteert de vertrouwelijkheid, je komt verbintenissen na en vermijdt elke vorm van partijdigheid.
  • Je beschikt over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en je neemt je verantwoordelijkheid op voor de correctheid van ondernomen acties.
  • Je toont respect voor anderen, hun ideeën en meningen, je aanvaardt procedures en instructies.
  • Wij bieden

  • Een contract van onbepaalde duur
  • Een voltijdse betrekking
  • Werk in een eco-dynamische werkomgeving met de mogelijkheid tot telewerken
  • Minimum 35 dagen verlof per jaar (bij voltijdse tewerkstelling)
  • Een salaris in overeenstemming met de loonschalen in de openbare sector (eindejaarspremie + vakantiepremie)
  • Naast de diensten gepresteerd in de publieke sector, is er een erkenning van maximum 6 jaar mogelijk voor diensten gepresteerd in de private sector of als zelfstandige
  • Maaltijdcheques (8 €)
  • Mogelijkheid tot tweetaligheidspremie (via Selor examen)
  • Een hospitalisatieverzekering
  • Gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
  • Een fietspremie of mogelijkheid tot het bekomen van een bedrijfsfiets
  • Een permanente vorming
  • Een flexibele uurregeling
  • Mogelijkheid tot inschrijving van uw kinderen in het nabijgelegen kinderdagverblijf
  • Solliciteren
    Bij de favorieten invoegen
    Verwijder van favorieten
    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, gaat u ermee akkoord dat neuvoo uw persoonlijke gegevens verzamelt en verwerkt die u in dit formulier hebt verstrekt, om een ​​neuvoo-account te maken en u te abonneren op onze e-mailwaarschuwingen, in overeenstemming met ons Privacybeleid . U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken door te volgen deze stappen .
    voortzetten
    Aanvraagformulier