Dossierbeheerder (Verzekering) (m/v) Covid 19 du GV (VDAB)
Unique Office
Brussels, Brussels, BE
5 dagen geleden
source : Jobat

Binnen de dienst Health Care zijn we op zoek naar beheerders hospitalisatieverzekering voor twee afdelingen : Service Center en Claims.

Je functie

  • In die functie sta je in voor het administratief en financieel beheer van de klantendossiers. Je bent ook het eerste aanspreekpunt als de klanten vragen hebben.
  • Service Center

  • Je verzamelt en evalueert de gegevens die nodig zijn voor de acceptatie van medische schadegevallen. Je controleert of de verzekerde recht heeft op een tussenkomst.
  • Je hebt schriftelijk en telefonisch contact met de verzekerden zelf, de bankagenten, maar ook met je collega’s van andere departementen (commerciëlen bijvoorbeeld) of met ziekenhuizen en artsen.
  • Je bent de eerste aanspreekpunt voor onze klanten : je bent telefonisch beschikbaar om hun vragen te beantwoorden en om ze te begeleiden (tientallen oproepen per dag).
  • Je werkt nauw samen met je team om de informatie te delen en de uitdagendere gevallen te discussiëren.
  • Claims

  • Je verzamelt en evalueert de gegevens van de schadegevallen. Je controleert of de verzekerde recht heeft op een tussenkomst.
  • Je berekent het bedrag van de tussenkomst en je staat in voor de betaling van de facturen van de hospitalisatie en de andere onkostennota’s.
  • Je hebt vooral schriftelijk contact met de verzekerden, met je collega’s van andere departementen (commerciëlen bijvoorbeeld) of met ziekenhuizen en artsen.
  • Je vraagt indien nodig extra informatie aan de adviserende arts en in overleg met deze laatste vraag je eventueel medische onderzoeken aan.
  • Je bent aanwezig op teammeetings waar informatie transversaal gedeeld wordt, ervaringen uitgewisseld worden en de problemen die zich voordoen zo goed mogelijk aangepakt worden.
  • Je begint je loopbaan met een intensieve interne opleiding zodat je kunt kennismaken met onze verschillende producten op het vlak van hospitalisatieverzekering.
  • Vervolgens word je als beheerder hospitalisatieverzekeringen opgenomen in een van de teams van ons departement Health Care (met de mogelijkheid om voor de twee diensten te werken op termijn).

    Je profiel

  • Je behaalde een bachelordiploma, bij voorkeur in een van de volgende domeinen : verzekeringen, medisch of paramedisch secretariaat, boekhouding, bedrijfsbeheer, bedrijfsadministratie, talen
  • Een eerste beroepservaring, bij voorkeur in de verzekeringssector of gezondheidszorgen, is een troef.
  • Een sterke kennis van de tweede landstaal is verplicht.
  • Je bent analytisch aangelegd, hebt oog voor detail en je werkt graag met cijfers.
  • Je hebt een goed contact met de klanten en blijft aangenaam en professioneel tijdens de communicatie per telefoon en per mail.
  • Je zorgt voor een efficiënte en hoogstaande klantenservice via telefoon, en hierbij houd je rekening met de korte termijnen.
  • Je bent een echte Problem Solver : je detecteert mogelijke problemen, analyseert ze en stelt verbeteringsvoorstellen voor.
  • Je hebt een goede kennis van Word en Excel en kunt gemakkelijk om met nieuwe informaticatools.
  • Je bent flexibel en je houdt ervan om te werken binnen een departement dat in continue evolutie is. Je kunt je vlot aanpassen aan verandering.
  • deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier