Business Controller - Mechelen
Eneco
Ons kantoor vind je in Mechelen, Battelsesteenweg 455i.
2 dagen geleden

Waar ga je werken?

Eneco Belgium levert elektriciteit uit 100% hernieuwbare bronnen. Wat ons drijft? Een grote maatschappelijke betrokkenheid en verantwoordelijkheid.

We willen een inspiratiebron zijn voor anderen door te laten zien dat een snelle transitie van fossiele naar duurzame energie technisch mogelijk en rendabel is.

Eneco is succesvol omdat we innoveren en investeren. In technologie, maar zeker ook in mensen. Bij Eneco zien we wie je bent, wat je wil en wat je kan.

Hoe ziet jouw dag eruit?

Een koffie en een korte babbel met je collega’s en je bent klaar om je werkdag te starten. In het financieel team hangt al een fijne sfeer en je neemt plaats aan één van de vrije bureaus.

Je werkt verder aan de presentatie die je deze week zal brengen op het Marketing en Sales en Customer Service leadership team.

Je rapporteert er over de status van hun budget en je geeft hen de laatste inzichten van de nieuwe forecast.

Honger! Tijd om te gaan eten. Je schuift in de Chill Out mee aan tafel bij je collega’s. Jullie praten even na over de quiz night waar jullie de avond ervoor bij Eneco aan deelnamen.

Tijdens de teammeeting bespreek je de laatste status van een interessante campagne of project of dat uitgewerkt wordt door de afdelingen waarvan jij de business controller bent.

Je denkt samen met je collega’s na over de business case van het project. Nadien staat er nog een meeting op de planning met je collega’s van Marketing en Sales of Customer Services voor het opstellen van een goede forecast.

Zo, dat was weer een interessante werkdag. Nu tijd voor wat ontspanning!

Jouw verantwoordelijkheden

  • Als Business Controller ben je verantwoordelijk voor de financiële sturing op de operationele kosten van de afdelingen Marketing & Sales en Customer Service.
  • Je volgt de business cases van de afdelingen op en je voert de nodige analyses uit. Je formuleert adviezen op basis van financiële en operationele informatie en je zorgt ervoor dat kosten inzichtelijk worden per afdeling en activiteit.
  • Je werkt nauw samen met je collega’s van het Planning & Control team om de business maximaal te ondersteunen. Hierbij staat het uitwisselen van best practices, het optimaliseren van processen en het denken in operationele en commerciële ketens voorop.
  • Je zorgt voor een tijdige maand-, kwartaal- en jaarafsluiting en de nodige forecast rapportages. Ook ontwikkel je nieuwe financiële stuurinstrumenten.
  • De accountingprocessen liggen bij jouw collega’s van Financial Accounting, zodat jij je kunt richten op je rol als business partner.

  • Je rapporteert aan de Planning & Control Manager. Daarnaast zal je nauw samenwerken en direct schakelen met het management team van Marketing & Sales en Customer Service.
  • Wat verwachten wij van jou?

  • Je behaalde een Master diploma in Finance en je hebt minimaal 7 jaar ervaring in een business controlling rol.
  • Je bent analytisch sterk en je bent in staat om overzicht en een helikopterview te bewaren.
  • Je bezit de nodige drive en je kan zelfstandig werken. Je signaleert verbeteringen en voert ze door.
  • We werken in een drukke en soms hectische omgeving die vraagt om veel eigen initiatief en inzicht. Je bent in staat om snel te schakelen met jouw collega’s en de business in een informele en collegiale sfeer.
  • Je bent een financiële sparringpartner met goede communicatieve skills en een grote dosis overtuigingskracht.
  • Ervaring in de energie- of telecomsector is een pluspunt.
  • Je hebt goesting om onze business te leren kennen. Je bent de brug tussen Finance en de business waardoor je een groot deel van je tijd met hen in gesprek zal zijn.
  • Je beschikt over de nodige dosis Eneco-vibe : je bent gedreven, enthousiast en positief ingesteld!
  • Je hebt een goede kennis van Microsoft Office tools zoals Word, PowerPoint, Excel en Outlook.
  • Wij bieden jou meer dan een loon.

    Een vast arbeidscontract

    We gaan voor een duurzame samenwerking. Je komt terecht in een aangename werkomgeving met een enthousiast en hecht team.

    Een aantrekkelijke verloning & extralegale voordelen

    Goed werk moet evengoed beloond worden. Bovenop jouw aantrekkelijk salaris krijg je extra leuke voordelen.

    De nodige ondersteuning

    Je staat er niet alleen voor bij Eneco. Hulp nodig? We geven jou de juiste tools, opleiding, etc. Alles wat nodig is om de uitdagingen aan te gaan.

    Een prettige informele werkomgeving

    Eén met veel verantwoordelijkheid en ruimte voor ondernemerschap. De vele innovaties in de energiemarkt creëren nieuwe marktkansen.

    Naam contactpersoon : Guy Socquet

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier