Brand & Reputation communication expert: thought leadership, CSR & purposeful initiatives
Telenet
Mechelen, Belgium
1 dag geleden

Functieomschrijving

Brand & Reputation communication expert : thought leadership, CSR & purposeful initiatives

Alternatief :

  • Brand & Reputation Ambassador
  • Bij Telenet geloven we in het enorme potentieel van technologie en zijn we vastberaden om klanten, bedrijven en onze gemeenschap te helpen om steeds voorop te blijven in het digitale tijdperk .

    We willen meebouwen aan een maatschappij waarin iedereen kan genieten van de eindeloze technologische mogelijkheden opdat we er met z’n allen op kunnen vooruitgaan.

    Daarom investeren we bij Telenet steevast in initiatieven die bijdragen aan een digitale samenleving die toegankelijk is voor iedereen.

    Onze purpose is al jaren leidend voor de corporate reputatiestrategie van Telenet Group en sinds kort ook een integraal onderdeel van de merkstrategie van ons belangrijkste consumentenmerk : Telenet (Business).

    We zijn op zoek naar iemand die onze purpose en ons maatschappelijk engagement via communicatie mee op de kaart kan zetten naar zowel corporate stakeholders als het bredere publiek en ons helpt om van Telenet Group en Telenet (Business) echte purposeful brands’ en thought leaders’ te maken met een focus op Digitale Inclusie, Inclusion, Equity & Diversity en Employer of the Future’.

    In deze rol ben je verantwoordelijk voor :

  • Het in kaart brengen van de purposeful initiatieven die vandaag lopen binnen Telenet Group en het mee nadenken over nieuwe initiatieven;
  • dit alles vanuit een wel omlijnd strategisch kader dat je mee hebt uitgeschreven.

  • Het uittekenen van onze merk- en communicatiestrategie voor onze purposeful initiatieven door de overkoepelende communicatievisie, -objectieven en -aanpak te definiëren.
  • Het creëren van purposeful storylines door enerzijds bestaande initiatieven te vertalen naar grotere verhalen en standpunten en anderzijds nieuwe initiatieven & verhalen te co-creëren met interne en externe stakeholders (business, corporate affairs, agentschappen).
  • Bovendien ben je ook verantwoordelijk om intern draagvlak te creëren omtrent deze initiatieven en om deze als sterke verhalen naar buiten te brengen.

  • Het uittekenen en beheren van de communicatieroadmap door de verschillende initiatieven te integreren tot bredere verhalen en deze op het juiste moment naar de juiste stakeholders te brengen gedreven door een outside-in perspectief.
  • Het definiëren van een optimale communicatie-aanpak en -plan die beantwoorden aan zowel onze merk- als onze reputatiedoelstellingen.
  • Dit houdt in : het bepalen van de juiste boodschappen, van het beste (creatieve) format en van het geïntegreerde media- (paid, earned & owned) en contentplan voor zowel corporate stakeholders als het brede publiek.

    Alsook de uitrol en opvolging van de verschillende communicatietrajecten.

    Context :

    Je komt terecht in een zeer dynamische omgeving waar er op een agile manier wordt gewerkt. Dit betekent dat je zeer autonoom zal kunnen en moeten werken.

    Je zal werken vanuit een Center of Excellence (CoE), een team van senior brand en communicatie experten met als focus merk- en communicatiestrategie van alle Telenet Group merken.

    Als expertisecenter werken we heel nauw samen met de verschillende departementen binnen de organisatie waaronder de business units, marketing communicatie & corporate affairs.

    Daarnaast werken we met externe stakeholders waaronder PR- en creative agencies.

    De CoE is verantwoordelijk voor het bepalen van de overkoepelende merkarchitectuur en de visie, positionering en communicatiestrategie van elk individueel merk binnen de groep.

    vb.Telenet, BASE, The Park, Tadaam ). De CoE valt binnen het bredere domein van Brand & Reputation.

    Skills :

  • Gepassioneerd door sterke merken, reputatie en communicatie, een geboren storyteller die anderen kan inspireren en overtuigen.
  • Deinst niet terug om zich een nieuwe rol eigen te maken. Een intrapreneur die zin heeft om onontgonnen terrein binnen Telenet aan te boren, de shift naar een purpose-driven brand mee te drijven en niet snel ontmoedigd geraakt door een set-back.
  • Een outside-in denker, die interne doelstellingen en belangen kan verenigen met wat leeft bij externe stakeholders en consumenten.
  • Je kan je zowel verplaatsen in corporate stakeholders als naar een breed publiek.

  • Overtuigd dat sterke merken niet gebouwd worden in isolatie, maar steeds in samenwerking met anderen. Je kan je vlot navigeren binnen een corporate context, je bent een bruggenbouwer en een krak in intern en extern stakeholdermanagement.
  • Bovendien kan je impact creëren bij C-level en binnen de verschillende lagen van de organisatie.

  • Je hebt ervaring in het samenwerken met communicatieagentschappen : je weet hoe het beste te halen uit zowel corporate communicatie agentschappen, als uit creatieve merkagentschappen.
  • Ook hier fungeer je als bruggenbouwer die verschillende bureaus -elk met hun specifieke, aanvullende expertises- geïntegreerd doet samenwerken.

  • Goed in het spotten van merk- en reputatieopportuniteiten en kort op de bal spelen. Je gaat risico’s niet uit weg, maar kan ze snel analyseren en mitigeren en anderen overtuigen om berekende risico’s te nemen.
  • Je bent gedreven door resultaten, neemt projecten graag zelf in handen en duwt ze vooruit. Sterke communicatievaardigheden en organisatieskills om het hoge ritme en de samenwerking tussen de verschillende partijen mogelijk te maken.
  • Je kan autonoom werken en probleemoplossend denken. Je bent een creatieve denker die buiten de lijntjes durft kleuren.
  • Je houdt van afwisseling en een (zeer) dynamische omgeving. Je krijgt energie van een organisatie in volle verandering en bent bereid om mee te bouwen aan een agile organisatie.
  • Profiel :

  • Je beschikt over een masterdiploma bij voorkeur in communicatie of business
  • Je hebt minimum 10 jaar ervaring in een gelijkaardige communicatiefunctie
  • Ervaring in de corporate wereld en werken met C-level zijn een must.
  • Ervaring in zowel corporate communicatie als klantencommunicatie met een achtergrond in zowel corporate stakeholdermanagement als paid, earned en owned media.
  • Ervaring in de journalistieke wereld is een plus.

  • Vloeiend in het Nederlands en het Engels (Frans is een plus)
  • deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier