Adjunct financiën
Lokaal bestuur Zottegem
Zottegem, Flanders, Belgium
2 dagen geleden
source : Jobat

Lokaal bestuur Zottegem werft aan!

Adjunct Financiën

Contractueel A1a-A3a voltijds

Lokaal bestuur Zottegem wil mensen verbinden, tegenstellingen overstijgen en er zijn voor iedereen. Het welzijn en welbevinden van alle inwoners wordt vooropgesteld.

De ambities zijn duidelijk : een levendige, aantrekkelijke, veilige, propere en sociale stad, gestoeld op gezonde financiën met aandacht voor de verschillende, mooie deelgemeenten.

We willen samen werken aan een Zottegem waar mensen graag wonen en werken en waar er ruimte is voor ontspanning, waar levenskwaliteit wordt geboden, waar handel en lokale economie floreert en waar we ons leefmilieu en open ruimte beschermen.

Bouwde jij in je carrière al heel wat financiële expertise op? Ben je sterk in planning, coördinatie en opvolging? Wil jij als rechterhand van de financieel directeur mee je schouders zetten onder tal van financiële projecten en uitdagingen voor de toekomst?

Dan word jij misschien wel onze nieuwe collega! Functieomschrijving

De afdeling financiën is een interne dienstverlener die binnen het wettelijk kader het lokaal bestuur Zottegem en haar organisatie bijstaat in de voorbereiding, uitvoering en begeleiding van het financieel beleid.

De afdeling bezit expertise op het vlak van planning, (niet-)fiscaliteit, overheidsopdrachten en overheidsboekhouden. Het adviseert op al deze domeinen haar bestuur.

De adjunct financiën coördineert onder leiding van de financieel directeur de dienst financiën in zijn dagelijkse werking en stuurt binnen de dienst financiën een gespecialiseerd team van financieel deskundigen en de administratieve cel aan binnen diverse vakdisciplines.

De adjunct financiën bezit de nodige vakkennis binnen diverse kernresultaatsgebieden, volgt de relevante wetgeving in de diverse vakdisciplines nauwgezet op en doet aan financieel procesmanagement en coaching.

Jouw belangrijkste uitdagingen :

  • Je bent verantwoordelijk onder leiding van de financieel directeur voor een optimaal financieel management dat voldoet aan de doelstellingen rond organisatiebeheersing.
  • Je bent verantwoordelijk onder leiding van de financieel directeur voor de dagelijkse werking van de financiële dienst , die bestaat uit een gespecialiseerd team van financieel deskundigen en een administratieve cel.
  • Je bent verantwoordelijk voor het hanteren van een adequate aanpak voor het correct innen van de inkomsten en een goed beheer van de uitgaven .
  • Je ondersteunt het team van financiële deskundigen bij het opzetten van interne financiële controlemechanismen en oefent samen met het team de preventieve controletaken uit
  • Je coacht het team van financiële deskundigen dat instaat voor het voeren van de boekhouding
  • Je ondersteunt de collega’s op de eigen dienst en verleent bijstand aan andere collega’s in functie van de organisatie.
  • Profiel

  • Je hebt een masterdiploma (of gelijkwaardig)
  • Je bent analytisch sterk, hebt zin voor initiatief en bent besluitvaardig.
  • Je bent positief assertief en kan makkelijk afstemmen en samenwerken met interne en externe partners.
  • Je bent gebeten door financieel beheer in de ruimste zin
  • Je loodst de organisatie steeds met verantwoordelijkheidszin naar financiële stabiliteit
  • Als coach ben je een geboren motivator en in staat om engagement bij diverse belanghebbenden te verkrijgen
  • Je bent sociaal en communicatief
  • Aanbod Van € 3.431,36 tot € 6.038,25 per maand Groepsverzekering Maaltijdcheques Individuele hospitalisatieverzekering Tussenkomst openbaar vervoer Fietsvergoeding Eco Cheque

  • Een boeiende en afwisselende job in een team met een goede teamsfeer en in een dynamische organisatie.
  • Een aantrekkelijk bruto aanvangsmaandwedde : voltijds op niveau A1a-A3a kan variëren tussen 3.431,36 euro en 6.038,25 euro afhankelijk van relevante ervaring en anciënniteit.
  • Het brutomaandloon wordt aangevuld met extralegale voordelen :
  • Eindejaarstoelage in november en dubbel vakantiegeld in mei
  • Maaltijdcheques van 4,50 euro
  • Ecocheques t.w.v. 200 euro (pro-rata deeltijds)
  • 2de pensioenpijler 3,5 % (pensioenopbouw via werkgever)
  • Premies (geboorte, huwelijk, overlijden, pensioen), tussenkomsten in medische kosten (ook voor gezinsleden) en allerlei kortingen (voordelenwebsite)
  • Fietsvergoeding van 0,24 euro / km
  • 100% terugbetaling openbaar vervoer
  • Gratis hospitalisatieverzekering (en gunstige tarieven voor gezinsleden)
  • Gunstige verlofregeling (30 dagen)
  • Relevante anciënniteit wordt volledig overgenomen.
  • Voor bovenvermelde functie wordt ervaring in de openbare sector geldelijk gevaloriseerd; ervaring in de privésector of als zelfstandige kan volledig geldelijk gevaloriseerd worden indien relevant voor de functie.

    Interesse?

    Solliciteren kan via het online sollicitatieformulier door jouw cv met motivatiebrief, een recent uittreksel uit het strafregister (niet ouder dan 6 maanden) en een kopie van jouw diploma uiterlijk op 28 / 09 / 2022 te uploaden of door deze documenten per post te sturen of persoonlijk te bezorgen (tegen ontvangstbewijs) aan Zottegem of CC Select, Vliegvelddreef 9, 1082 Sint-Agatha-Berchem.

    Meer informatie over de functie en de selectieprocedure kan je terugvinden in de functiebeschrijving en het informatiebericht.

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier