Product marketeer
Media dgp
Vilvoorde,Belgium
3 dagen geleden

Functieomschrijving

Als Product Marketeer Engagement ben je verantwoordelijk voor het dagelijks gebruik van onze nieuwsproducten bij DPG Media.

Je focust daarbij op het dagelijkse rechtstreekse bezoek en het engagement van de bezoekers binnen ons product.

Omschrijving

  • Je bent verantwoordelijk voor het definiëren, opleveren, vermarkten en meten van productcampagnes voor verschillende media merken in België zoals HLN, De Morgen en Humo.
  • Je bepaalt mee de vereisten van concept tot lancering van de marketing campagne in functie van de doelstellingen.
  • Je optimaliseert marketing flows die lezers, kijkers en luisteraars binden aan verder productgebruik. Dat doe je via experimenten, data analyse en onderzoek.
  • Goed werkende growth hacks schaal je op naar langlopende marketing campagne of product features.

  • Je weegt de input van interne partners af om prioriteiten en tijdlijnen voor marketing campagnes en experimenten op te stellen.
  • Je werkt samen met Product leads, Brand marketeers & Campagne Managers om kwaliteitsvolle acties te plannen, bouwen en lanceren.
  • Je analyseert concurrenten, klanten gedrag en feedback en product statistieken om de juiste acties te bepalen die engagement en gebruik blijvend verhogen.
  • Je rapporteert en wisselt ervaringen uit over jouw experimenten, projecten en campagnes aan een groep van Belgische en Nederlandse marketeers.
  • Je bepaalt mee de vereisten van concept tot lancering van de marketing campagne in functie van de doelstellingen.
  • Je profiel

  • 3+ jaar product marketing of brand marketing ervaring waaruit je projecten meeneemt met een centrale rol voor de consument en complex project management.
  • Je hebt een goed begrip van technische marketing uitdagingen en kan communiceren met collega’s die het product beheren om jou daarbij te helpen.
  • Sterke analytische skills met de mogelijkheid om opportuniteiten te identificeren en impact van product en campagnes op product te meten.
  • Ervaring met optimaliseren van marketing flows via data analyse, experimenten en A / B testen.
  • Je haalt energie uit samenwerken rond gemeenschappelijke projecten en doelstellingen, bent in staat om een consensus te bereiken en gaat flexibel om met gewijzigde beslissingen in de loop van een project.
  • Je hebt een sterke gevoel voor design- en productbeleving.
  • Je kan complexe ideeën helder formuleren aan alle niveaus in de organisatie
  • Je communiceert met verschillende stakeholders intern en extern.
  • Delen

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier