Hoofdmaatschappelijk werker sociale centra
Antwerpen Brandweer
Antwerp, BE
1 dag geleden

Wat doe je

  • Je leidt een team maatschappelijk werkers die werken in verschillende sociale centra.
  • Je stuurt je teamleden aan en coacht ze aan de hand van teamoverleg en functioneringsgesprekken.
  • Je overlegt met je teamleden over individuele dossiers om de hulpverlening op te volgen en waar nodig bij te sturen.
  • Je controleert de klantdossiers, inhoudelijk en administratief.
  • Je volgt evoluties op over maatschappelijk werk en volgt deze op in de praktijk.
  • Je coördineert werkgroepen en projecten.
  • Je overlegt regelmatig met je leidinggevende en de directie over de werking van je dienst.
  • Je behandelt klachten over individuele dossiers en dienstverlening.
  • Je kent dringende financiële hulp toe. Daarbij werk je volgens de relevante wet- en regelgeving.
  • Je organiseert en neemt deel aan overleg op wijkniveau.
  • Waarom een job bij stad Antwerpen?

  • Je gaat aan de slag in één van de sociale centra bij stad Antwerpen als hoofddeskundige’ (B4-5) met een contract van onbepaalde duur.
  • Je verdient een minimum bruto maandloon van 3.132,98 euro (bij geen ervaring) dat ook hoger kan zijn als je relevante ervaring kan voorleggen (3.
  • 517,73 euro bij 5 jaar relevante ervaring en 3.776,85 euro bij 10 jaar relevante ervaring). Je loonpakket kan je berekenen met .

    Gebruik daarvoor je officiële functietitel : B4 hoofdmaatschappelijk werker’.

  • De stad biedt daarnaast een werkweek van 38 uren, 35 vakantie- en 14 officiële feestdagen, een mooie work-lifebalans, opleidingen en werk in de Antwerpse regio.
  • Wat verwachten we van je?

  • Je hebt minstens 3 jaar relevante ervaring in de sociale dienstverlening.
  • Een uitgebreidere ervaring als leidinggevende, al dan niet in de sociale dienstverlening, is een pluspunt.
  • Je hebt leidinggevende capaciteiten en durft een standpunt innemen tegenover klanten en collega’s.
  • Je werkt vlot samen met collega’s en externen. Je gebruikt je externe relaties om de OCMW-doelstellingen te bereiken.
  • Je onderzoekt de wensen en noden van klanten voor een goede dienstverlening van de organisatie.
  • Je doet regelmatig voorstellen om de dienstwerking te verbeteren.
  • Je stimuleert anderen om correct om te gaan met afspraken, ethiek en diversiteit. Leeftijd, geslacht, etnische afkomst, lichamelijke beperkingen of nationaliteit mogen de kwaliteit van de dienstverlening niet beïnvloeden.
  • Iedere klant heeft recht op een optimale dienstverlening. Daarbij neem je zelf het goede voorbeeld.

  • Je werkt nieuwe methodes en procedures uit die maximaal renderen.
  • Je bent iemand om op te bouwen,
  • Aan welke voorwaarden moet je voldoen?

  • Je hebt minimum 3 jaar beroepservaring in de sociale dienstverlening.
  • Je bent in het bezit van een bachelordiploma, bij voorkeur in een sociale richting zoals maatschappelijk assistent.
  • Je voldoet aan de .
  • Uiterlijke symbolen van levensbeschouwelijke, religieuze, politieke of andere overtuigingen worden bij rechtstreeks klantencontact niet gedragen.
  • Dan staat neutraliteit van de dienstverlening voorop.

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier