Functieomschrijving
De dienst ICT ondersteunt en helpt bij de automatisering binnen de diverse diensten en staat in voor een betrouwbare werking, het beheer, onderhoud en verdere coherente ontplooiing van de informatica, netwerken en telefonie.
Naast het dagdagelijkse operationele werk heeft deze dienst ook een adviserende rol naar het gemeentebestuur in verband met het opvolgen van de nieuwe technieken en evoluties in de informatica
Beheren van het centrale computersysteem, onderhoud van soft- en hardware.
Up-to-date houden van netwerkcomponenten, servers, pc's, IP adresseringslijst, netwerkconfiguratie,
nemen van back-ups; onderhoud en configuratie van back-up servers en bewaren & indexeren van back-up tapes
contacten onderhouden met de leveranciers van hard- en software
installatie, opvolging en onderhoud van hard- en software
opvolgen virus- en spamproblematiek; netwerk en pc's beveiligen tegen virussen, inbraakpogingen,
begeleiden) installaties, onderhoud, beheer,
zoeken naar vernieuwingen en verbeteringen aan het computersysteem
Bijstaan van de gebruikers op hard- en software gebied.
uitleg aan de gebruiker verschaffen
gegevens zoeken van / voor het probleem
binnengekomen probleemmeldingen zo correct mogelijk analyseren en categoriseren naar soort probleem en hoogdringendheid
eenvoudige problemen zoveel mogelijk zelf oplossen. De nodige instructies doorgeven aan de probleemmelder. De overige problemen correct doorspelen naar de specialisten
begeleiding van gebruikers op vlak van technische specialisatie (vb. : website, kopieermachines, vaste en mobiele telefonie )
contact opnemen met leveranciers / ontwikkelaars betreffende technische informatie
assistentie bieden aan medewerkers bij hun informaticatoepassingen
complexe problemen met medewerkers bespreken
verzorgen van basisopleidingen voor medewerkers
Beheer van het computer- en telefoniepark. Begeleiden / adviseren betreffende telefonie en hard- en software van alle entiteiten.
netwerk en pc's beveiligen tegen virussen, inbraakpogingen
installeren van pc’s en randapparatuur
uitvoeren van eenvoudige servertaken
uitvoeren van eenvoudige netwerktaken
onderhoud en planning servers, back-ups,
onderhoud en planning pc’s en randapparatuur
onderhoud en ondersteuning componenten netwerk zowel Lan als Wan
installatie, opvolging & onderhoud van hard- en software
onderhoud, ondersteuning en planning van telefoniecomponenten
onderhouden van een mailsysteem met inbegrip van bescherming tegen spam
Profiel
minimum secundair onderwijs diploma
relevante ervaring op een helpdesk ICT / ICT afdeling is noodzakelijk
Aanbod
Tijdelijk contract met mogelijkheid tot deelname procedure voor contract onbepaalde duur.
Verlonig op C niveau, aangevuld met extra legale voorwaarden.
Gemeente Niel.
Alle Start People jobs op www.startpeople.be