ICT user and infra support engineer
Experis IT
Brussel, Brussel, België
5 dagen geleden
source : Jobat

Als ICT User & Infrastructure Support Engineer kom je terecht in een team van 10 IT-ers, waarvan nog 2 support collega's en ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse operationele ondersteuning van onze interne gebruikers en de efficiënte uitvoering van IT-taken binnen de organisatie.

Enerzijds ondersteunt de ICT-afdeling alle operationele infrastructuur (PC's, printers, telefonie) die nodig zijn voor de interne gebruikers.

Anderzijds heeft de ICT-afdeling een belangrijke rol te vervullen bij de ondersteuning van de eigen leden en van aanverwante instellingen.

  • Samen met de andere collega's zorgen voor een goede uitvoering van de helpdeskfunctie, telefonische ontvangst, assistentie aan lokale of externe gebruikers, hardware- en softwareproblemen, begeleiding bij het gebruik van computerplatformen, ontwikkeling van het ticketingsysteem, GPO, antivirus, DNS, gegevensback-up, implementatie van software, enz.
  • Het aanspreekpunt zijn waar het personeel terechtkan met alle vragen over informatica.
  • Zorgen voor het dagelijks beheer van hardware en software : aankoop, installatie, ondersteuning, inventaris.
  • Zorgen voor het administratief beheer van de gebruikers in verschillende systemen : nieuwe aanwervingen, vertrekkers, telefonie, video-conferencing, Active Directory, Exchange, Office 365 enz.
  • aanmaak en beheer van profielen, mailboxen, Office 365-accounts, hardware-installatie en -configuratie (laptops of desktopcomputers, bureautelefoons).

  • Indien nodig de tweedelijnsondersteuning helpen.
  • Algemene verantwoordelijkheden

  • Zorgen voor een stabiele IT-werkplek voor elke werknemer.
  • In geval van problemen of aanvragen, zo snel mogelijk hulp bieden, afhankelijk van de prioriteit.
  • Structurele problemen voorkomen door ze in kaart te brengen (inventarisatie) en (in samenwerking met de collega's) oplossingen te zoeken.
  • Afhankelijk van de omstandigheden, technische (micro)projecten beheren in samenwerking met collega's en gebruikers.
  • Indien nodig, het analyseren van de behoeften van onze gebruikers en het opstellen van offerteaanvragen voor leveranciers.
  • Technologische vaardigheden- MUST HAVE :

  • Active Directory
  • Antivirusprogramma’s
  • Installeren en configureren van hardware en software (kantoorautomatisering), inclusief op afstand
  • Office 365, Teams, Sharepoint
  • Windows-platformen (Server)
  • Ticketingsystemen
  • GPO-technieken
  • NICE TO HAVE :
  • Exchange
  • ITIL
  • Agile methode
  • VideoConferentie
  • Netwerken
  • Je hebt ten minste 2 jaar ervaring in een gelijkaardige functie.
  • Je spreekt vloeiend Nederlands en Frans .
  • Je kent een breed scala aan computertechnologieën.
  • Je toont initiatief , een vernieuwende aanpak en je pakt de aanvragen gestructureerd aan, zelfstandig of in groepsverband.
  • Je handelt klantgericht en bent uiterst communicatief . Je kan zelfstandig eigen projectjes beheren.
  • Wij bieden werknemers een uitdagende werkplek, die ondernemerschap én initiatief vereist en dit in een toekomstgerichte en innovatieve sector in volle ontwikkeling.

    Je komt terecht in een professioneel team van specialisten met oog en oor voor de noden van haar leden-aannemers.

    Wij bieden voor deze functie een interessant takenpakket, een competitief salaris en extralegale voordelen. Bovendien zijn we vlot bereikbaar met het openbaar vervoer (je werkplek is gelegen in het hart van Brussel op wandelafstand van het Centraal Station, metro en bus).

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier