Service Engineer Cranes (Technical Support - Equipment)
Sarens Group
Wolvertem
3 dagen geleden

Job description

SARENS is een internationale onderneming van Belgische origine, gespecialiseerd in kraanverhuur en engineering projecten voor het hijsen en verplaatsen van lasten met uitzonderlijke afmetingen en gewicht.

Nothing too heavy, nothing too high!

Ter uitbreiding van het team zijn wij op zoek naar een service engineer (cranes). In deze servicegerichte functie zorg je er samen met de collega's voor dat de technische defecten aan kranen wereldwijd zo snel mogelijk verholpen worden door zelf technische ondersteuning te bieden of door een technieker ter plaatse te sturen .

Je wordt met andere woorden expert van het Sarens equipment , in het bijzonder van de kranen .

Meer specifiek :

  • Je fungeert als aanspreekpunt voor technische defecten aan de kranen voor Sarens wereldwijd.
  • Je ontleedt de technische problemen door het stellen van de juiste vragen en stelt een correcte diagnose.
  • Je biedt technische oplossingen aan om het probleem te verhelpen (via mail of telefoon).
  • Je neemt contact op met onze leveranciers om technische problemen te bespreken en bijkomende informatie te verkrijgen.
  • Indien het niet vanop afstand op te lossen is, organiseer je de herstelling die op verplaatsing dient te gebeuren. Op basis van beschikbaarheden, kostenefficiëntie.
  • maak je de afweging om een vliegende technieker van het team te sturen, een lokale / externe technieker in te schakelen of om zelf op pad te gaan.
  • Je zorgt ervoor dat alles zo efficiënt mogelijk ingepland wordt en dat alle materialen / onderdelen mee verzonden worden.

    Je houdt iedereen op de hoogte van de interventie en de bijhorende planning.

  • Je bezoekt af en toe werven om mee technische storingen op te lossen, maar ook om je kennis scherp en up-to-date te houden.
  • Je denkt mee na over optimalisaties om de afdeling en de service naar een hoger niveau te tillen.
  • In deze functie zal je rapporteren aan de group service manager en zal je nauw in contact staan met directe collega's, vliegende techniekers, leveranciers en deskundigen op de site wereldwijd die beroep willen doen op jouw kennis en kunde.

    Profile

  • Je bent in het bezit van een bachelorsdiploma (elektromechanica, autotechnologie...) of een masterdiploma (industriële wetenschappen, elektromechanica.
  • of je bent gelijkwaardig door ervaring.
  • Bij voorkeur heb je reeds werkervaring in een technische, servicegerichte functie , maar leergierige schoolverlaters komen zeker ook in aanmerking.
  • Je hebt een goede algemene technische kennis (elektriciteit, hydraulica, mechanica...) en bent bereid om je continu bij te scholen om zo een expert in het equipment te worden én te blijven.
  • Je bent communicatief sterk . Je hebt een zeer goede kennis van het Nederlands en het Engels (zowel mondeling als schriftelijk).
  • Kennis van het Frans, het Duits en / of het Spaans is een zeer mooie troef!

  • Je kan vlot met de computer werken (o.a. MS Office).
  • Je bent een gedreven en stressbestendige teamspeler met een grote besluitvaardigheid . Je beschikt over sterke luistervaardigheden en een goed logisch redeneervermogen waardoor je technische problemen snel weet te ontleden.
  • Je denkt in oplossingen en weet deze duidelijk en concreet over te brengen naar anderen. Je bent een geboren organisator voor wie het stellen van prioriteiten en een goede follow-up vanzelfsprekend zijn.

    Je bent klantgericht (intern) en kostenbewust . Je helpt anderen graag verder via mail, telefoon of face-to-face. Je gaat tot het uiterste om zo snel mogelijk alle problemen te verhelpen en stelt je hiervoor flexibel op naar taken en uren (geen 9-to-5 mentaliteit, permanentiesysteem).

    We offer

  • Een boeiende en verantwoordelijke functie waarbij geen enkele dag dezelfde is! Zeer afwisselend werk waarbij je technische ondersteuning kan bieden aan collega's wereldwijd.
  • Het fijne aan de job? Je wordt expert op vlak van equipment (kranen). Het geeft ontzettend veel voldoening wanneer je technische problemen oplost en alles weer tijdig up and running krijgt.

    Op dat moment ben je dé held(in) van de organisatie!

  • Een groeiende, internationale organisatie met een familiale werksfeer én een ijzersterke reputatie.
  • Het betreft een contract van onbepaalde duur - een voltijdse functie van 40u / week (ma-vrij). Hierdoor heb je recht op 12 extra ADV-dagen, aanvullend op je wettelijke vakantiedagen.
  • Een aantrekkelijk salaris met tal van extralegale voordelen (o.a. bedrijfswagen, tankkaart, maaltijdcheques, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering DKV ...).
  • Interessante opleidingen en doorgroeimogelijkheden (zowel horizontaal als verticaal).
  • Leuke werksfeer en behulpzame collega's!
  • Plaats van tewerkstelling : 1861 Wolvertem. Je gaat idealiter ook regelmatig langs op sites in het binnen- en buitenland waar zich technische problemen voordoen om deze mee te verhelpen, alsook om je kennis aan te scherpen.
  • deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier