ACCOUNTING & ADMINISTRATION OFFICER (M/V)
microStart Support
Anderlecht
il y a 1j

Job description

microStart, een toonaangevende organisatie voor professioneel microkrediet in België verstrekt leningen tot euro aan ondernemers die geen toegang hebben tot traditionele bankkredieten, om hun zelfstandige activiteit te starten of te ontwikkelen.

microStart ondersteunt zijn ondernemers via een groot netwerk van coaches en vrijwilligers die gratis advies en opleiding geven op verschillende gebieden (toegang tot management, marketing, juridisch, boekhoudkundig, ...).

In bijna 10 jaar tijd heeft microStart meer dan mensen verwelkomd in zijn 5 filialen en meer dan microkredieten toegekend.

In 2019 steunde microStart meer dan mensen en financierde het 646 ondernemers. Ons team bestaat uit 36 medewerkers en meer dan 150 vrijwilligers.

Uit onze laatste impactstudie is gebleken dat 75% van de micro-ondernemers drie jaar na de oprichting van hun activiteit nog steeds als zelfstandige actief is, dat elke micro-ondernemer 1,6 jobs creëert en dat voor elke geïnvesteerde euro 1,6 jobs worden gecreëerd.

In het kader van haar verdere ontwikkeling, is microStart op zoek naar een Accounting & administration Officer om haar financiële afdeling te versterken.

FUNCTIEBESCHRIJVING

De financiële afdeling van microStart (SC en ASBL) is op zoek naar een boekhoudkundige, administratieve en logistieke verantwoordelijke, wiens taken voornamelijk de volgende zullen zijn :

  • Het dagelijks beheer van de boekhoudkundige en financiële transacties :
  • Grootboek en kostenadministratie,
  • Input en betaling van facturen & onkostennota’s,
  • Ondersteuning bij het afsluiten van de rekeningen,
  • Opmaken van de verschillende boekhoudingsrapporten,
  • Btw-aangiften,
  • Archivering van documenten,
  • Diverse boekhoudkundige taken.
  • Beheer van de leningen :
  • Het coderen van de betalingen van klanten in de leningssoftware,
  • Het controleren van de financieringsdossiers voor de uitbetaling,
  • Het beheer van incasso-opdrachten, enz. ..
  • Logistieke ondersteuning van het netwerk : aankoop van kantoorbenodigdheden, diverse bestellingen, enz.
  • Voorbereiden van de financiële rapportering voor : subsidies & donaties, partners, enz. ..
  • Deelnemen aan werkgroepen : strategisch plan, enz,
  • Your profile

    Met minstens 3 jaar succesvolle beroepservaring, ben je geïnteresseerd in economische ontwikkeling en de oprichting van bedrijven, met name voor kwetsbare groepen.

    Je hebt een diploma in boekhouding of gelijkwaardig (minimum een bachelor diploma).

  • Je werkt op een professionele en grondige manier.
  • Je bent organisatorisch sterk.
  • Je hebt een dynamische persoonlijkheid en wil zaken concretiseren.
  • Je bent flexibel.
  • Je kan zeer vlot omgaan met computertools : Microsoft Office en Winbooks software.
  • Je bent bij voorkeur tweetalig (Nederlands / Frans)
  • Wij zijn op zoek naar een persoonlijkheid die zin heeft deel uit te maken van een gemotiveerd team en om van microStart een referentie te blijven maken in de sector van de begeleide microkredieten in België.

    Our offer

  • Contract van onbepaalde duur , voltijds, 38u / week
  • Bijkomende ziekteverzekering (DKV)
  • Maaltijdcheques, GSM en computer
  • Opleidingen
  • Werken in een dynamische en maatschappelijk bewogen instelling
  • Home-working mogelijk tot één keer / week
  • Start : zo snel mogelijk
  • Signaler cette offre d'emploi
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Postuler
    Mon email
    En cliquant sur « Continuer », je consens au traitement de mes données et à recevoir des alertes email, tel que détaillé dans la Politique de confidentialité de neuvoo. Je peux retirer mon consentement ou me désinscrire à tout moment.
    Continuer
    Formulaire de candidature