Functie
Commercieel - entrepreneur result-driven
De inkoopafdeling van Lidl België en Luxemburg staat in voor het productassortiment en is continu op zoek naar optimalisatie.
Dit doen ze door het huidige aanbod te verbeteren en nieuwe artikelen te ontwikkelen. Binnen deze afdeling in het hoofdkantoor bevinden zich drie subafdelingen : Merken, Eigen Merken en Groenten & Fruit.
Deze teams zorgen voor een gevarieerd en aantrekkelijk assortiment en dit voor de juiste prijs-kwaliteitverhouding.
Als Buyer & Category Manager sta je in voor het volledige beheer van je eigen assortiment en de bijbehorende producten (Merken, Eigen Merken of Groeten & Fruit).
Je bent verantwoordelijk voor de inkoop van de producten binnen je assortiment. Je voert hierbij onderhandelingen met de leveranciers en overtuigt met sterke argumenten.
Je bouwt een optimale samenwerking op met interne stakeholders zoals Marketing en Inkoop.
Je ontwikkelt het optimale assortiment en houdt hierbij rekening met de behoeften van de consumenten en trends in de markt.
Je bent verantwoordelijk voor het ideale ruimteplan en de optimale prijsstrategie. Daarnaast bepaal je ook het promotie- en actieplan.
Je selecteert hierbij de producten rekening houdend met volumes en rentabiliteit.
Je coördineert het end-to-end proces voor je eigen categorie zoals de aanlevering van de producten aan de verschillende distributiecentra van Lidl.
Je werkt in nauw overleg met je collega’s van Marketing en Inkoop.
Je bouwt expertise op wat betreft markt- en prijsevoluties, en ontwikkelt langetermijnrelaties met leveranciers en de eigen Lidl-distributiecentra.
Profiel
Je behaalde een masterdiploma in een economische richting of bent gelijkwaardig door relevante werkervaring (min. 5 jaar).
Je bent commercieel ingesteld en gepassioneerd door verkoop of aankoop, detailhandel en food- of non-food-producten.
Je neemt de lead in jouw dossiers. Je beschikt over een sterke can-do’-mentaliteit, je werkt proactief en bent een echte doorzetter die van aanpakken weet.
Je bent resultaatgericht maar werkt ook strategisch met oog voor opportuniteiten op de lange termijn.
Je communiceert vlekkeloos in het Nederlands, je Frans is goed en je bent niet bang om Duits te (leren) spreken.
Aanbod
Elke dag opnieuw kunnen bezig zijn met je passie voor voeding.
Een uitdagende job met eindverantwoordelijkheid over een deel van het assortiment en de kans om mee te werken aan de realisatie van (nieuwe) kwaliteitsvolle producten.
Een ruim opleidingsaanbod en potentiële doorgroeimogelijkheden op termijn in België of op internationaal niveau.
Een plekje in een ambitieus team waar iedereen rekent op elkaar. Want alleen door teamwork en een yes-we-can-mentaliteit creëert Lidl een assortiment met de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs.