Coordinator aankopen 38 uur
Zorgbedrijf Meetjesland
Evergem, Oost-Vlaanderen, BE
6 dagen geleden

Taken en verantwoordelijkheden Doel van de functie

Als centrale aankoper treed je enerzijds op als ondersteuner voor de budgetverantwoordelijken van alle diensten en instellingen binnen het zorgbedrijf op het vlak van aankopen en anderzijds als trekker van de groepsaankopen voor de woonzorginstellingen van het zorgbedrijf.

Daarnaast sta je, samen met de andere ondersteunende diensten (gebouwbeheerder, IT ) en de operationele diensten en instellingen, in voor het opvolgen van investeringsbudgetten en het in de markt zetten van de investeringsprojecten.

Bij deze taken draag je de waarden klantgericht, respectvol en waarderend, professioneel en integer, met goesting en geëngageerd, samenwerkend hoog in het vaandel.

Resultaatsgebieden

Ondersteuner van de budgetverantwoordelijken

op vlak van aankopen

Je ondersteunt de budgetverantwoordelijken bij hun aankopen en hun marktonderzoek.

Je levert relevante technische informatie en reglementering (ook buiten het eigen vakgebied) aan, wijst hen op bepaalde technieken of leveranciers of ondersteunt hen op het vlak van overheidsopdrachten.

Je ontwikkelt, implementeert en volgt een aankoopbeleid op, waarbij uniformiteit, transparantie en kwaliteit voorop staan.

Je coördineert dat aankoopbeleid in het zorgbedrijf om ertoe bij te dragen dat de diensten van het Zorgbedrijf optimaal ondersteund worden bij hun aankopen en ze zich kunnen richten op hun kernprocessen.

Je kadert de aankopen van de budgetverantwoordelijken binnen het aankoopbeleid en stemt deze aankopen af of bundelt deze, indien mogelijk, onder de verschillende instellingen.

Je optimaliseert lopende contracten, maakt raamovereenkomsten in functie van efficiëntie- en kostenwinst of ondersteunt bij samen-aankopen.

Behartiger van interne groepsaankopen

Je staat in voor het opstellen van bestekken en het aanbesteden van gebundelde groepsaankopen voor de woonzorginstellingen.

Dit houdt o.a.

in het - in samenspraak met de interne belanghebbenden en directies - uitschrijven van de administratieve en technische bepalingen van het bestek, het in de markt zetten van de opdracht, het ontvangen, beoordelen en vergelijken van offertes, het formuleren van een voorstel van toewijs aan het bevoegde orgaan en het plaatsen van de bestelling of het afsluiten van de contracten.

Tijdens de leveringsperiode, volg je de kwaliteit van de leveringen en de prestaties van de leveranciers of dienstverleners mee op, bewaak je de conformiteit aan de bestekbepalingen en waak je over de goede samenwerking tussen de diensten en instellingen en de leverancier of dienstverlener.

Hierdoor draag je, in belangrijke mate, bij tot significante aankoopbesparingen zonder in te boeten aan kwaliteit.

Je genereert voor elke instelling of dienst zo een maximale efficiëntie.

Opvolgen, ondersteunen en in de markt zetten van investeringsprojecten

Samen met de gebouwenbeheerder, de adviseur interne preventie, de coördinatoren IT, de campusdirecteurs, externe ontwerpers ,sta je in voor het beheer van de investeringsprojecten van het zorgbedrijf.

Je ondersteunt bij het opstellen van investeringsbudgetten, volgt de voortgang van de investeringsbudgetten op, plant de aanbestedingen, begeleidt de trekkers van het project op het vlak van overheidsopdrachten, vertaalt de technische wensen van de interne belanghebbenden naar bestekteksten, zet de investeringsprojecten in de markt en zorgt voor bestelling (zie ook 2).

Lopende de investeringsprojecten volg je de investeringsbudgetten van het project op en bewaak je, samen met de interne ondersteuners, de projectplanning en rapporteer je daarover.

Aanspreekpunt en uithangbord op het vlak van aankopen en leveringen

Je bent, naar de leveranciers toe, het aanspreekpunt en uithangbord van het zorgbedrijf op het vlak van aankopen en leveringen.

Intern ben je het centrale aanspreekpunt voor alle groepsaankopen en investeringsprojecten en ben je de specialist aangaande overheidsopdrachten ter ondersteuning van de andere ondersteunende diensten en de operationele diensten en instellingen.

Je realiseert een optimale informatiedoorstroming en communicatie aangaande aankopen en leveringen en overlegt hiertoe frequent.

Je onderhoudt goede externe contacten met relevante personen of instanties om de dienstverlening en / of de werking te optimaliseren en de interne expertise verder uit te bouwen.

Je bouwt een breed netwerk uit met o.a.

aankopers van andere groepen, met leveranciers en dienstverleners.

Je zoekt naar opportuniteiten om de eigen groepsaankopen in een breder netwerk of kader te plaatsen en participeert hieraan actief.

Profiel kandidaat Je bent in het bezit van een bachelor in het bedrijfsbeheer, office management, procurement (inkoop) of een economische richting

Je kan bij voorkeur minimum 4 jaar relevante praktijkervaring voorleggen op vlak van aankopenJe slaagt voor een aanwervingsexamen

Kennis

  • Uitstekende kennis van de wetgeving en procedures aangaande overheidsopdrachten
  • Zeer goede kennis van bestelprocedures, aankoopprocedures, budgetopvolging,
  • Zeer goede kennis van de belangrijkste informaticapakketten in functie van de basisdoelstellingen van de functies : office, 3P, boekhoudsoftware
  • Gezonde interesse in techniek, materialen, procédés, marktwerking,
  • Bijzondere aandacht voor het aspect duurzaamheid aangaande de aan te kopen diensten en leveringen
  • Kennis van relevante reglementen, normen en wetgeving
  • Vaardigheden

  • Werkt samen en stimuleert overleg en samenwerking
  • Is vastberaden en beleefd, kan overtuigen en onderhandelen in functie van een optimale prijs
  • kwaliteitverhouding, straalt enthousiasme en overtuiging uit voor de eigen ideeën, is diplomatisch bij onderhandelingen en verliest daarbij nooit het geheel en de lange termijn uit het oog, treedt op als een goede huisvader’ voor de financiën van het zorgbedrijf.
  • Werkt actief mee aan het verbeteren van de werking van het zorgbedrijf
  • Gedraagt zich als een vertegenwoordiger van de organisatie, treedt deontologisch correct op en bewaart een noodzakelijke, professionele afstand ten aanzien van leveranciers, vertegenwoordigers edm.
  • Is organisatorisch aangelegd, plant zelfstandig en bewaakt de voortgang van het eigen werk en dat van anderen, respecteert timings en projectvoortgang, schuift beslissingen niet voor zich uit, past gedrag en werkwijze doelgericht aan om de gestelde doelstellingen beter (sneller, efficiënter) te kunnen bereiken
  • Attitudes

  • Communicatief, verbaal en schriftelijk
  • Samenwerkend
  • Neemt initiatief, is proactief
  • Oplossingsgericht
  • Geboden wordt Uurrooster :

    Je werkt 38 uur per week in een glijdend uursysteem :

  • Stamtijden : elke voormiddag van 9u30 tot 11u30
  • Glijtijden : 7u30 tot 20u00.
  • Loonelementen

    Je wordt bezoldigd op grond van de salarisschaal B4-B5.

    Op vraag kan een loonsimulatie bezorgd worden om een zicht te krijgen op de maandelijkse uitbetaling.

    Extralegale voordelen

  • Hospitalisatieverzekering
  • Maaltijdcheques met een zichtwaarde van € 7 (werkgeversaandeel : € 5,91)
  • Fietsvergoeding van 23 cent per kilometer
  • Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer
  • Een aantrekkelijke verlof- en feestdagenregeling (30 verlofdagen en 14 feestdagen per jaar)
  • Een smartphone met abonnement
  • Mogelijkheid tot thuiswerk
  • Aansluiting bij de Gemeenschappelijke Sociale Dienst Vlaanderen : premies bij bepaalde gebeurtenissen (bijv.
  • geboorte van een kind), allerlei kortingen of voordelen (bijv.

    voor pretparkbezoeken, bij verschillende winkelketens, ).

    Solliciteren
    Bij de favorieten invoegen
    Verwijder van favorieten
    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, gaat u ermee akkoord dat neuvoo uw persoonlijke gegevens verzamelt en verwerkt die u in dit formulier hebt verstrekt, om een ​​neuvoo-account te maken en u te abonneren op onze e-mailwaarschuwingen, in overeenstemming met ons Privacybeleid . U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken door te volgen deze stappen .
    voortzetten
    Aanvraagformulier