Team Lead 2nd line support
Telenet
Aarschot, Belgium
3 dagen geleden

In deze functie ben jij teamlead voor het 2nd line technisch team binnen Telenet Business SME / LE. Je bent verantwoordelijk voor de organisatie en goede werking van een operationeel team.

Je haalt energie uit het coachen en faciliteren van jouw team. Je streeft naar een optimale planning en organisatie om een efficiënte dienstverlening aan de klant aan te bieden.

Met je sterke bewaking van de operationele processen ondersteun je verbeteracties en de implementaties hiervan. Hierbij monitor je de werking, geef je feedback en stuur je bij waar nodig.

Je bent verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie van je team. Medewerkers kunnen bij jou terecht!

Je gaat dagdagelijks de kwaliteit bewaken en acties ondernemen om deze te optimaliseren. Hierbij ga jij jouw capaciteiten als people manager ten volle benutten en ieder benaderen op een persoonlijke wijze om een optimaal resultaat & tevredenheid bij het team te bekomen.

Je wijst taken toe, zorgt voor opleidingsplannen, ondersteuning en gaat de medewerkers ook op correcte en regelmatige wijze evalueren.

Dit door middel van het opzetten van one-to-one gesprekken en het leiden van teammeetings op regelmatige basis.

Met enthousiasme bouw je een intern netwerk uit. Je zorgt voor constructief overleg en legt contact met andere diensten.

Je fungeert hierbij als aanspreekpunt voor 2nd line technisch binnen Telenet Business. Je bouwt bruggen, creëert sterke lange termijn relaties en gaat targets en resultaten met de interne / externe klant bewaken.

De teamcoaches van de 1ste line zijn je belangrijkste interne klant. Samen met je Admin 2nd line teamlead stimuleer je team overschrijdende samenwerking, teken je processen uit en zet je samenwerkingsverbanden op.

Je doet op regelmatige tijdstippen analyse van de targets en KPI's of SLA's : m.b.v. het cijfermateriaal maak je een analyse van de te behalen targets en behaalde resultaten.

Je stuurt elke dag bij en gaat actie initiëren waar nodig. Berekeningen maken, analyseren en KPI's bepalen / opvolgen zijn een cruciaal deel van jouw job.

Je creëert en beheert een forecast voor je team om zo een optimale planning te kunnen opstellen en het evenwicht in het team te bewaren tussen operationele en project werking.

Om structurele 1e line problemen te detecteren zorg je voor een pro-actieve rapportering incl. impact assessment samen met de incident / problem managers en zorg je voor feedback naar betrokken collega’s en management.

Je zal deelnemen aan verschillende Telenet (Business in bijzonder) projecten om een risico te bepalen voor de diverse stakeholders (1ste line, interne werking, klant).

Opleiding- en ervaringsniveau

  • Bachelor of gelijkwaardig door ervaring
  • Stressbestendig, snel en accuraat kunnen optreden, prioriteiten stellen en naleven.
  • Ten minste 2 jaar ervaring in een leidinggevende functie.
  • Ervaring met een klantendienst is een groot pluspunt.
  • Sterke interesse in en kennis van de technische / telecom omgevingen
  • Jij hebt een analytische geest, maar bent ook graag onder de mensen.
  • Procesmatig kunnen meedenken / Ervaring met LEAN en ITIL is een pluspunt
  • Sterke affiniteit met het oplossen van problemen van (telecom / netwerk) componenten
  • Je valt op door jouw bruisende energie, je kan mensen dagelijks motiveren om het beste uit zichzelf te halen.
  • Sterk in het coachen van medewerkers en aandacht voor de ontwikkeling en welzijn van de medewerkers
  • Empathische en gedreven people manager
  • Je bent besluitvaardig en communicatief
  • Je kan goed om met snel veranderende omstandigheden
  • deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier