Leefmilieu Brussel zoekt Communicatiemedewerker (h/f/x) (Réf. : 2019-B10)
Bond Beter Leefmilieu
Brussel, BE
10 uur geleden

Taken

Je staat in voor de follow-up van de communicatieacties rond particulieren :

Operationele follow-up :

  • Je coördineert de communicatieacties van Leefmilieu Brussel met die van de partners (synchronisatie van de respectievelijke communicatieplannen, weergeven van onze / hun acties op onze / hun ondersteunende tools)
  • Je staat in voor de logistieke coördinatie van een aantal externe evenementen (Salon van de mede-eigendom, Batibouw) of interne evenementen (Milieufestival, Week van de Energie, enz.)
  • Je staat in voor het beheer van het energieplatform (lenen van materiaal aan de verenigingen, update van de website)
  • Je ziet erop toe dat de thema's van het departement weerklank krijgen in de communicatietools van Leefmilieu Brussel (Mijn stad onze planeet, website van LB) en verzekert de regelmatige update ervan.
  • Je ziet toe op de redactionele kwaliteit van de verschillende communicatiemiddelen
  • Je meet de impact van de communicatieacties dankzij indicatoren die vooraf omschreven zijn
  • Tijdens de vergaderingen, overlegt je over de vordering van de projecten en deelt de nieuwigheden of eventuele moeilijkheden die opduiken
  • Je ondersteunt de collega’s van de afdeling Energie (EPB, premies, enz.) die hun thema bij de particulieren willen promoten :
  • Je analyseert hun behoeften en je verschaft advies (promotieacties) en informatie
  • Je helpt bij de redactie van communicatieplannen
  • Administratieve follow-up :

  • Je plant en anticipeert op de jaarlijkse hernieuwing van de subsidies overeenkomstig de procedure
  • Je redigeert de nota's, adviezen, besluiten met betrekking tot die subsidie ter attentie van de hiërarchie en ons voogdijkabinet
  • Je organiseert de analyse van het financiële rechtvaardigingsdossier
  • Je redigeert overheidsopdrachten op basis van de procedure (publicatie, termijnen, budget, enz.)
  • Je ziet toe op de goede uitvoering van die opdrachten (analyse van de deliverables, enz.)
  • Profiel

    Diploma* : Bachelor bij voorkeur in de communicatie

  • Si vous avez obtenu votre diplôme dans un pays en dehors du Benelux, vous pouvez participer à la sélection à condition que vous ayez obtenu une équivalence de diplôme délivrée par la Communauté française ou flamande.
  • Veuillez annexer l’équivalence de diplôme à votre candidature.

    Ervaring

  • Je hebt minstens 1 jaar ervaring met communicatie en media
  • Je hebt ervaring met projectbeheer
  • Ervaring met het animeren van werkgroepen en / of subsidiebeheer en / of overheidsopdrachten is een troef
  • Technische competenties

  • Je hebt interesse voor en / of kennis van duurzaam bouwen (duurzaam en milieuvriendelijk renoveren) en van rationeel energieverbruik
  • Je drukt je, zowel mondeling als schriftelijk, op een duidelijke en verstaanbare manier uit in het Frans
  • Je hebt goede schrijfvaardigheden
  • Je hebt kennis van informaticatoepassingen, Office (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, ...)
  • een kennis van het Brusselse gebouwenpark en de gewestelijke actoren die die actief zijn in de renovatie is een troef
  • Je hebt kennis van de opdrachten en waarden van Leefmilieu Brussel
  • Gedragsgerichte competenties

  • Je analyseert en integreert informatie vanuit diverse bronnen.
  • Je behandelt problemen zelfstandig en bent oplossingsgericht.
  • Je kunt vlot in team werken en draagt bij tot de goede verstandhouding tussen collega’s.
  • Je deelt je eigen inzichten, kennis en werkwijzen met anderen.
  • Je bouwt een netwerk van relaties uit en onderhoudt deze contacten.
  • Je handelt servicegericht naar klanten of gebruikers.
  • Je handelt integer en respecteert de vertrouwelijkheid.
  • Je handelt resultaatgericht en behaalt je objectieven.
  • Je toont respect voor anderen en voor de organisatie.
  • Offre

  • Een contract van onbepaalde duurEen voltijdse betrekking
  • Werk in een gemotiveerd team in een eco-dynamische administratie
  • Een salaris in overeenstemming met de loonschalen in de openbare sector (eindejaarspremie + vakantiepremie)
  • Naast de diensten gepresteerd in de publieke sector, is er een erkenning van maximum 6 jaar mogelijk voor diensten gepresteerd in de private sector of als zelfstandige
  • Maaltijdcheques (8 €)Mogelijkheid tot tweetaligheidspremie (via Selor examen)
  • Een permanente vormingEen flexibele uurregeling
  • Een hospitalisatieverzekering
  • Gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
  • Een fietspremie of mogelijkheid tot het bekomen van een bedrijfsfiets35 dagen verlof per jaar
  • Mogelijkheid tot inschrijving van uw kinderen in het nabijgelegen kinderdagverblijf
  • Solliciteren
    Bij de favorieten invoegen
    Verwijder van favorieten
    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "voortzetten" te klikken, gaat u ermee akkoord dat neuvoo uw persoonlijke gegevens verzamelt en verwerkt die u in dit formulier hebt verstrekt, om een ​​neuvoo-account te maken en u te abonneren op onze e-mailwaarschuwingen, in overeenstemming met ons Privacybeleid . U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken door te volgen deze stappen .
    voortzetten
    Aanvraagformulier