Incident Manager
Telenet
Wommelgem, Belgium
4 uur geleden

Takenpakket

  • Als Incident Manager creëer en onderhoudt je een professioneel partnerschap tussen interne Telenet en externe partijen om ervoor te zorgen dat de bedrijfswerking en de kwaliteit alsook de continuïteit van de dienstverlening gewaarborgd zijn en om de tevredenheid, de groei, de lange termijn relaties en de rentabiliteit te bevorderen.
  • De incident manager waakt over de voortgang, het toewijzen en opvolgen van escalaties aan de juiste specialisten van B2B-klant-gerelateerde problemen.
  • De missie bestaat er dus uit om de diensten van professionele klanten binnen Telenet Business zo snel mogelijk up en running te krijgen in samenwerking met de 2nd line.

    Operationeel gezien vormt deze als het waar de radar van de afdeling die in staat is om direct de impact van onderbrekingen te vertalen naar klantenimpact enerzijds maar ook de nodige acties uit te zetten cross-departementaal, ten einde de klantenimpact zo snel mogelijk te reduceren alsook de klant of 2nd line van de correcte informatie te voorzien in geval van escalaties.

  • Je bent aansprakelijk voor de coördinatie en het nemen van beslissingen tijdens escalaties, kritieke en grote onderbrekingen om ervoor te zorgen dat de onderbrekingen binnen de kortst mogelijke tijd worden opgelost zodat de continuïteit van de dienstverlening gewaarborgd blijft.
  • Vertaalslag kunnen maken tussen de interne bedrijfsvoering en de externe partijen om operationele verbetertrajecten voor te stellen.
  • Alsook deze in de taal van de klant kunnen overbrengen.

  • Verantwoordelijk en aansprakelijk zijn voor het beheer van de diensten (incidenten) binnen zijn / haar domein. Bewaken, opvolgen en proactief behandelen van de contacten met verschillende partijen om ervoor te zorgen dat de afspraken, Service Level Agreements (SLA’s) en overeenkomsten in lijn met het contract en de vooropgestelde doelstellingen worden uitgevoerd en geleverd.
  • Je bent verantwoordelijk voor nauwkeurige, tijdige, waarheidsgetrouwe en transparante communicatie met interne en externe belanghebbenden over de dienst (incident / crisis).
  • Onderhouden van actuele informatie over de geleverde diensten (probleemoplossingen). Kortom de incident mgr bewaakt en chased zowel de interne organisatie binnen Telenet als de externe suppliers (OLO’s) om ondersteuning te bieden aan het SME / LE Service Center.

    Je fungeert als aanspreekpunt voor de eigen diensten binnen SME & LE (incident, problem en kritieke escalatie).

  • Coördineren en bewaken van de kwaliteit en voortdurend verbetering tracks. Zorgen ervoor dat de resultaten, gegevens en operationele diensten worden gerapporteerd, geregistreerd, geactualiseerd en gedocumenteerd.
  • Met het opzetten van incident rapporten ga je problemen proactief detecteren en voorzorgsmaatregelen treffen waarin je steeds streeft naar een workaround of oplossing.
  • Produceren van management rapportering, inclusief input aanleveren voor de wekelijkse en maandelijkse service rapportering behoren tot de job.

    Je zorgt voor documentatie van de escalatie paden ter ondersteuning van de processen bij de lancering van nieuwe producten zodat eventuele toekomstige incidenten op een efficiënte, kwalitatieve en transparante manier vastgesteld en opgelost worden.

    Vaardigheden

    Noodzakelijke vaardigheden en competenties :

  • Leervermogen
  • Weerbaarheid
  • Ziet geen problemen, maar mogelijkheden
  • Neemt initiatief en vindt oplossingen
  • Can do mentaliteit
  • Bachelor diploma en / of 5 jaar ervaring
  • Teamplayer en zelfstandig kunnen werken
  • Een challenger mentaliteit hebben
  • out of the box kunnen denken
  • Flexibeliliteit
  • Waardevolle vaardigheden : (Nice to haves)

  • Ervaring in de Telecom sector in B2B omgeving
  • Ervaring als Incident manager
  • ITIL
  • Ervaring in reporting tools
  • deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier