Financial controller
Arval
Zaventem, Flemish Brabant, Belgium
3 dagen geleden

Wat doe je als financial controller?

Als financial controller zorg je ervoor dat de zaken soepel draaien binnen de financiële afdeling. Door te werken met financiële systemen en met het consolideren van financiële rapporten van alle delen van de organisatie, ben je hét aanspreekpunt om te garanderen dat alle financiële gegevens nauwkeurig en juridisch conform zijn.

Dagelijkse taken omvatten verantwoordelijkheden zoals financiële rapportage, het beheren van transacties en het voorbereiden van financiële dossiers.

Een overzicht van de omzet en de kosten, alsook financiële analyses zijn dagelijkse kost voor jou.

Als financial controller sta je in voor het opvolgen van de financiële gezondheid van onze organisatie die vertrouwt op jouw deskundige interpretatie van cijfers.

Onderstaande taken maken deel uit van jouw verantwoordelijkheden :

  • Financiële controles en analyses uitvoeren
  • Reconciliëren van rekeningen die door het systeem gevoed worden : verschillen uitzoeken en uitval verwerken vb. wagenpark, brandstof, verkeersbelasting
  • Trimestriële consolidatierapportering naar Arval Corporate voor Arval België en Arval Luxemburg
  • Aansluiten van posten tussen de verschillende Arval landen (interco).
  • interco
  • Processen optimaliseren, beheren en beschrijven
  • Projecten beheren, IT wensen daarvoor aanmaken en verder opvolgen ism onze project managers
  • Expert worden in ons eigen operationeel systeem en ondersteuning bieden aan de rest van het team
  • Voorbereiden externe audit
  • Als financial controller ben je de sleutelfiguur tussen het financieel management, de eigen afdeling, de externe consultants, de auditors en de systeembeheerders.

    Je rapporteert aan de manager accounting.

    Wie ben je?

  • Je hebt een hogere opleiding in accountancy of bedrijfskunde genoten en kan minstens 5 jaar ervaring voorleggen in een gelijkaardige functie
  • Je hebt een uitstekende analytische blik met kennis van general ledger en boekhoudnormen
  • Je kan autonoom werken
  • Je hebt sterke interpersoonlijke vaardigheden t.t.z. je kan goed communiceren, overtuigen, onderhandelen en samenwerken
  • Je hebt talent voor planning en organisatie
  • Je bent accuraat
  • Je hebt een goed begrip van zakelijke en financiële kwesties en je bent in staat om deze op een begrijpelijke manier uiteen te zetten en over te brengen
  • Je bent in staat proactief met eigen input en suggesties voor verbeteringen te komen
  • Je bent sterk in Excel en ervaring met Oracle Business Intelligence is een pluspunt
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse, Engelse en Franse taal zowel mondeling als schriftelijk
  • Wat bieden wij jou

  • Een veelzijdige job met perspectief in een dynamische en groeiende onderneming met een gedreven team
  • De kans om je carrière verder uit te bouwen bij de nummer 1 leasemaatschappij van België
  • Een aantrekkelijk vast salaris met een uitgebreid pakket aan extralegale voordelen (32 vakantiedagen, maaltijd- en ecocheques, groeps- en hospitalisatieverzekering, ambulante zorgverzekering en tandzorgdekking, mogelijkheid tot het leasen van een wagen en / of een fiets, fietsvergoeding, collectieve bonus, )
  • Een ruim aanbod aan opleidingsmogelijkheden
  • Een gloednieuw gebouw met een aangename werkomgeving
  • Flexibele werktijden en mogelijkheid tot thuiswerk
  • Naast werk is er ook tijd voor fun! Zo is er elke donderdag een drink met de collega’s. Daarnaast worden er regelmatig uitstapjes / events georganiseerd
  • deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier