Team Lead - Traffic & Operations Support
Telenet
Antwerpen, Belgium
6 dagen geleden

Hoe kunnen we bijsturen? Hoe bekijken we dit op een andere manier? Stel dat we welke impact hebben we dan? Samen met het team antwoorden vinden op deze vragen en hen ondersteunen om het te doen, dat is jouw dagelijkse kost als Team Coach / Lead.

Je vormt de brug tussen wat er gepland werd en wat er effectief gedaan dient te worden om de service belofte die we aan onze klanten (Residentieel, SoHo & BASE) maken, te realiseren.

Je speelt zo een belangrijke rol in het (be)halen van onze operationele interactie gerelateerde ambities.

In een flitsende zin samengevat : je bent verantwoordelijk voor de organisatie en goede werking van een operationeel team en aanverwante actoren om efficiënte en continue werking te garanderen om zo de operationele doelstellingen te behalen .

Functieomschrijving (belangrijkste activiteiten & verantwoordelijkheden) :

  • Leiden, motiveren, enthousiasmeren en ontwikkelen van de individuele medewerkers alsook het team dat ze samen vormen.
  • Medewerkers stimuleren en helpen groeien om initiatieven te nemen wanneer er zich beren op de weg vertonen.
  • Opstellen & bewaken van de KPI’s en doelstellingen van de het team, bijsturen waar nodig. Hierover een constructief dialoog voeren en de implementatie van de oplossing doen, doen doen en opvolgen.
  • Op maat van het team en met interne en externe stakeholders communiceren en de relevante informatie filteren / delen vanuit het management.
  • Voeren van rekruterings-, evaluatie-, verzuim-, functionering en exitgesprekken.
  • Helikopter view hebben en behouden over activiteiten, incidenten en hun relatie met andere domeinen. Het eindresultaat bewaken van het volledige proces en alle interne en externe (key) stakeholders op de hoogte houden, overtuigen en beïnvloeden waar nodig om de juiste beslissingen te nemen.
  • Eerste) escalatiepunt zijn voor interne en / of externe partijen

  • Klant-, medewerkers- en resultaatgericht handelen met oog voor efficiëntie kwaliteit x productiviteit)
  • Deelnemen aan de design, implementatie & opvolging van projecten / initiatieven
  • Profiel :

  • People - & communicatie skills zijn je tweede natuur en worden ingezet om : Teammeetings te leiden, overtuigend en informerend te communiceren op maat van en op aangepaste wijze naar het team en andere (interne / externe) stakeholders Te coachen op maat van de coachee en het expertise gebied, bijsturen en motiveren van werknemers o.
  • a. door middel van regelmatige 1-2-1 gesprekken zodat werknemers zich optimaal ontwikkelen in hun job, kritisch meedenken en ideeën doorgeven Drijfveren van werknemers inzichtelijk te maken Te kunnen omgaan met stress en weerstand, individueel en in groep Presentaties te geven aan een divers publiek Met onderhandelings- en overtuigingskracht in interactie te gaan met medewerkers en interne / externe stakeholders

  • Je zet vlot de stap van strategisch naar praktisch en ondersteunt de vertaling naar hapklare werkpakketten
  • Als bonus, heb je ervaring in of affiniteit met Forecasting & Capacity Management (WFM in de volksmond) in het algemeen en Traffic Control specifiek
  • Je hebt zin om je snel vertrouwd maken met onze bedrijfsprocessen, strategie. Bovendien draai je je hand er niet voor om, om originele oplossingen te bedenken.
  • Operationele rapportages, kwantitatieve en kwalitatieve analyses zijn je niet vreemd, sterker nog je gebruikt ze om de beslissing name te faciliteren
  • We kunnen op jou rekenen om zaken in beweging te brengen, je mening eerlijk en respectvol te delen en gepassioneerd samen te werken met je collega’s.
  • Je leert graag bij en geeft niet op wanneer het eens moeilijker gaat.
  • Je hebt een bachelor- of een masterdiploma (of gelijkgesteld door ervaring) en een 5-tal jaar relevante ervaring. Ervaring in telecom is een sterk pluspunt.
  • Je communiceert vlot in het Nederlands en het Engels.
  • deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier