Omschrijving van de vacature
Departement
NL Gemeenschapsmateries
Algemene missie
Binnen de dienst kinderdagverblijven zijn heel wat projecten lopend en aankomend. In deze job als projectbeheerder ben ik verantwoordelijk voor de projecten die verband houden met mijn vakgebied en voor de coördinatie van de activiteiten die daarmee verband houden.
Ik werk een algemene visie uit voor projecten die ik beheer, met bijzondere aandacht voor de opvolging van het budget en de planning.
Ik coördineer alle actoren tijdens en na de uitvoering van het project, doe beroep op personen met de nodige ervaring uit mijn intern en / of extern netwerk, en werk in synergie met hen samen om de doelstellingen van het project te bereiken.
Voornaamste taken en verantwoordelijkheden
Beheren van projecten van A tot Z
Opmaken van de veiligheidsdossiers voor de kinderdagverblijven in samenwerking met de betrokken actoren (verantwoordelijken, IDPW, )
Het professionaliseren van het aankoopbeleid (onderzoeken van de behoeften voor onze dienst, streven naar efficiëntie, streven naar duurzaamheid, streven naar maximale samenwerking met andere diensten) rekening houdend met de regelgeving van openbare sectoren.
Het opvolgen van het aankoopbeleid (facturen, noden onderzoeken en doorgeven, contacteren van bedrijven in samenwerking met de aankoopcentrale)
Opmaken van procedures i.v.m. de werking van de dienst
Op zoek gaan in samenwerking met het diensthoofd naar haalbare innovatieve projecten om de kwaliteit van de dienst te verbeteren.
Deze projecten opzetten en opvolgen, alsook het opzoek gaan naar de financiering voor deze projecten.
De dienst zal in de toekomst een drietal nieuwe kinderdagverblijven ontwikkelen. Samen met het diensthoofd volg je deze nieuwe projecten op.
Dit gaat over het aanvragen van subsidies bij verschillende overheidsinstellingen. Alsook het opvolgen van werkgroepen o.a. rond preventie.
Het opzetten van projecten om het welzijn van de medewerkers binnen de dienst te verbeteren.
Uitbouwen van het intern en / of extern netwerk
Het organiseren van vergaderingen in het kader van de lopende projecten.
Het op elk moment kunnen communiceren over de lopende projecten
Gewenst profiel
Gedragsmatige competenties
Handelen met professionalisme en integriteit
Klantgericht werken (medewerkers en ouders)
Resultaat gericht werken
Samenwerken met interne en externe actoren
Plannen en organiseren van projecten
Een intern en extern netwerk uitbouwen
Technische competenties
Kennis van kinderdagverblijven
Kennis van projectmanagement
Redactionele vaardigheden
Kunnen analyseren (behoeften) en synthetiseren.
Kennis van opmaken van procedures
Kennis van preventie (of bereid zijn noodzakelijke vormingen te volgen);
De reglementering inzake gemeentefinanciën, overheidsopdrachten en preventiebeleid beheersen is een grote meerwaarde (of bereid zijn de noodzakelijke vormingen te volgen);
Voldoende kennis van de werking van een gemeentebestuur is een meerwaarde (of bereid zijn de noodzakelijke vormingen te volgen);
Beheersing van alle nuttige informatica programma's
Toelatingsvoorwaarden
Bachelor Diploma
Opleiding niveau 3 preventie-adviseur is een meerwaarde
Taalkennis : Nederlands
Bezit uittreksel uit het strafregister model 2
Rijbewijs is een meerwaarde
Indien u uw diploma in een land buiten België hebt behaald, kunt u aan de selectieprocedure deelnemen op voorwaarde dat u een gelijkwaardig diploma hebt behaald dat door de Franse of de Vlaamse Gemeenschap is afgegeven.
Gelieve de gelijkwaardigheid van het diploma aan uw kandidatuur te voegen.
Ons aanbod
Contract van onbepaalde duur
Arbeidsregime : Voltijds;
Uurrooster : 37u30 / week;
Een zorgzame, stimulerende, dynamische en toffe werkomgeving;
Mee mogen werken aan de ontwikkeling van projecten in (nieuwe) kinderdagverblijven in een stedelijke context!
Barema van de publieke sector voor niveau B
Tweetaligheidspremie (indien in bezit van Selor-taalattest);
Jaarlijks verlof : 20 dagen en 6 dagen extralegaal voor een voltijdse betrekking
Reglementair verlof (14 dagen) voor een voltijdse betrekking berekend in functie van de aanwervingsdatum;
Collectieve hospitalisatieverzekering;
Uitgebreide opleidingsmogelijkheden;
Tussenkomst in de verplaatsingskosten met het openbaar vervoer 100% (cf. Reglement);
Mogelijkheid tot telewerken.
Maaltijdcheques