INDIVIDUAL GIVING MANAGER
Belgisch Comité voor UNICEF
Brussel
3 dagen geleden

Omschrijving van de vacature

Ben jij gedreven in het uitbouwen van relaties met individuele schenkers en wil jij je commercieel talent inzetten voor het welzijn van ieder kind?

Kent fondsenwerving voor jou geen geheimen? Ben je resultaatsgericht en in staat om onze inkomsten te verhogen door het opzetten van de juiste fondsenwervende campagnes en technieken?

Dan zijn we op zoek naar jou!

UNICEF, heeft als het kinderfonds van de Verenigde Naties, een unieke opdracht : alle kinderen geven waar ze recht op hebben.

Dankzij uitgebreide samenwerkingen zijn we in staat om miljoenen kinderen wereldwijd te bereiken en te helpen bij het overwinnen van armoede, ziekte, geweld en discriminatie.

Jij kan ons helpen bij het realiseren van deze missie door het werven van fondsen bij het grote publiek. Wil jij met ons mee deze fantastische uitdaging aangaan en de impact op ieder kind vergroten?

Dan is deze job zeker iets voor jou.

Als Individual Giving Manager speel je een belangrijke rol in het versterken en verder ontwikkelen van het fondsenwervingsprogramma van UNICEF België met een sterke focus op structurele schenkers.

Je leidt de ontwikkeling en implementatie van strategieën om de ambitieuze doelstellingen van UNICEF op het gebied van donateursacquisitie en -retentie te behalen.

De Individual Giving Manager rapporteert rechtstreeks aan de Directeur Fondsenwerving en stuurt als team leader een team aan van gedreven en gemotiveerde medewerkers.

VERANTWOORDELIJKHEDEN

Leiderschap & Management

  • Nauw samenwerken met de Directeur Fondsenwerving om een succesvolle en onderbouwde lange-termijn fondsenwervingsstrategie te ontwikkelen (met ambitieuze retentie KPI’s en objectieven voor de acquisitie van schenkers).
  • Leiden, motiveren en managen van een team van fondsenwervers in overeenstemming met de doelstellingen van de organisatie en ervoor zorgen dat het personeel en de fondsenwervingscapaciteiten efficiënt worden ingezet en ontwikkeld.
  • Samen werken met het Individual Giving team, andere eenheden / afdelingen en met agentschappen om de jaarlijkse acquisitie- en retentiedoelstellingen van UNICEF op tijd en binnen het budget te realiseren.
  • Beheren van de samenwerking met belangrijke agentschappen en leveranciers om alle activiteiten te optimaliseren en een hoog niveau van dienstverlening en een uitstekende relatie met onze strategische partners te garanderen.
  • Technische taken

  • Versterken van bestaande en ontwikkeling van nieuwe acquisitiekanalen om de efficiëntie, de omvang en de diversificatie van het structurele schenkers-programma - programma van UNICEF te vergroten (dit kan face-to-face, deur-aan-deur, leadgeneratie & -conversie, telemarketing, digitale en andere kanalen omvatten).
  • Het optimaliseren van de donor journey om een boeiende en relevante ervaring te creëren en de Life-Time Value te verhogen.
  • Het optimaliseren en uitvoeren van de strategie voor fondsenwerving in noodsituaties om te garanderen dat UNICEF de humanitaire crisis / noodtoestand maximaal kan aanwenden om nieuwe schenkers aan te trekken.
  • Het ontwikkelen en implementeren van een cash (one-off) strategie om sterke en betrouwbare inkomstenstromen te genereren.
  • Het optimaliseren van controle en data-analyse, doelgroep selectie en targeting, en voorstellen en productverbeteringen voor ons fondsenwervingsprogramma.
  • Budgetbeheer

  • Ontwikkelen van jaarplannen en budgetten voor het fondsenwervingsprogramma. Volledige P&L beheren en zorgen voor winstgevende groei.
  • Ontwikkelen van en toezicht houden op het fondsenwervingsbudget volgens de overeengekomen doelstellingen en de prioriteiten van het team, om de kostenefficiëntie en het strategisch benutten van de toegewezen fondsen te waarborgen.
  • Beheren van de doelstellingen, het budget en de objectieven zoals overeengekomen met en gedelegeerd door de Directeur van Fondsenwerving.
  • De Directeur van Fondsenwerving ondersteunen bij het rapporteren aan de belangrijkste externe stakeholders (met name aan het departement dat verantwoordelijk is voor de wereldwijde ontwikkeling van strategische markten).
  • Monitoring en evaluatie

  • Kostenbeheer, zowel wat betreft de fondsenwerving ratio als de kost per acquisitie.
  • De opvolging en evaluatie van de acquisitie en retentie KPI's en vergelijking met benchmarks om ervoor te zorgen dat UNICEF binnen dit gebied een concurrentiepositie behoudt en inspiratie put uit nieuwe ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving wereldwijd.
  • Verantwoordelijkheid over het maandelijks overzicht voor fondsenwerving en ervoor zorgen dat UNICEF over actuele en nauwkeurige gegevens beschikt over hoe de acquisitie volumes en de retentie / ontwikkelingsactiviteiten verlopen volgens de objectieven.
  • Andere verantwoordelijkheden

  • Werkt nauw samen met collega's binnen de wereldwijde teams om aan benchmarking te kunnen doen, het delen van vaardigheden en het ontwikkelen van beste practices (dit omvat actieve deelname aan internationale netwerken en relevante werkgroepen).
  • Bouwt een netwerk uit zowel binnen UNICEF als buiten de organisatie om onze ambitieuze doelstellingen beter te kunnen bereiken.
  • Voert alle andere ondersteunende activiteiten uit op vraag van de Directeur van Fondsenwerving.
  • Gewenst profiel

    VAARDIGHEDEN EN ERVARING

  • Aantoonbare (minimum 5 jaar) ervaring op het gebied van : ontwikkelen en implementeren van ambitieuze fondsenwervingsstrategieën die leiden tot groei van inkomsten en volumes (met focus op structurele schenkers).
  • leiderschap / personeelsmanagement met het vermogen om een team te coachen, te motiveren en te ondersteunen.

  • Sterk ontwikkelde overtuigingskracht, het vermogen om anderen te sturenen de samenwerking tussen functies en afdelingen te bevorderen bij het nastreven van overeengekomen doelstellingen.
  • Ervaring in het ontwikkelen en uitvoeren van geïntegreerde acquisitie- en retentiestrategieën / -campagnes over verschillende kanalen (direct response, offline, digital).
  • Deskundig inzicht in een breed scala aan klant- / schenkers acquisitietechnieken (bijv. F2F, DRTV, Digital, Telemarketing).
  • Diepgaande ervaring met klant / schenker loyaliteitsstrategieën (retentie, upgrading, reactivering, conversie) en CRM / relationship fundraising principes.
  • Sterk ontwikkelde analytische vaardigheden en een sterk inzicht in zakelijke en financiële planning, idealiter met diepgaande kennis van fondsenwerving of marketingmethodes.
  • Het vermogen om onder druk te werken, strakke deadlines te halen en meerdere prioriteiten te beheren met een bewezen vermogen om activiteiten te plannen en te organiseren.
  • Die complexe projecten op tijd en binnen het budget opleveren.

  • Ervaring in het succesvol managen van agentschappen om overeengekomen doelen te bereiken.
  • Uitstekende communicatie- en onderhandelingsvaardigheden.
  • Ons aanbod

  • UNICEF België biedt een uitdagende baan waarbij je de kans krijgt jezelf te ontwikkelen binnen een geëngageerd team en een organisatie in volle expansie.
  • Wij bieden jou een voltijds contract van onbepaalde duur en een aantrekkelijk verloningspakket, aangevuld met extralegale voordelen.
  • Ons kantoor bevindt zich in hartje Brussel, dicht bij het Centraal Station, goed bereikbaar met het openbaar vervoer.
  • deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier