Aankoper Facilities (Senior Buyer) 
The House Of Procurement
Brussels-Capital Region
6 dagen geleden

Ben je even commercieel als klantvriendelijk ingesteld? Zijn samenwerken en onderhandelen voor jou een vanzelfsprekendheid?

Heb je zin om van A tot Z betrokken te zijn bij alle facetten van de aankoopprocessen bij de technische-, facilitaire en algemene aankoopuitgaven?

Dan ben jij misschien de Senior Buyer Facilities & General Expenses die we zoeken!

Context

De aankoopafdeling van onze klant staat in voor een correcte toepassing van de wetgeving overheidsopdrachten voor alle aankopen binnen de organisatie.

Het gamma aan aankoopcategorieën is zeer breed en de technische-, facilitaire en algemene aankoopuitgaven samen zijn één van de grootste pijlers .

De stijgende maturiteit van de aankooporganisatie, het toenemend belang van uitbestede activiteiten en het feit dat onze klant op tal van locaties in heel Vlaanderen en Brussel aanwezig is, zorgt voor een vernieuwde aanpak en invulling.

Als Senior Buyer Facilities & General Expenses zorg je voor een buy-in van de vernieuwde inkooporganisatie en voor de verdere uitbouw van de professionele inkoopdienst.

Je hebt dus niet enkel een operationele en uitvoerende rol, maar werkt zelf ook actief aan deze verdere professionalisering mee door o.a.

  • het realiseren van vooropgestelde samenwerkingsmodellen;
  • het omzetten van de huidige geïndividualiseerde vraagcultuur naar een overkoepelende inkoopvisie en inkoopcultuur :
  • het (mee) verwezenlijken van de inkanteling en continuïteit van deze nieuwe structuur in de organisatiecultuur.
  • Je rapporteert rechtstreeks aan de Aankoopdirecteur.

    FUNCTIECONTEXT

  • Als Senior Buyer Facilities & General Expenses ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding, uitvoering en opvolging van alle taken binnen het aankoopproces : nl.
  • marktonderzoek; leveranciersselectie; prijsaanvraag en -vergelijking; kostprijscalculatie en contractbeheer.

  • Je zorgt voor een goede balans tussen een klantgerichte en marktgerichte aanpak en gaat continu op zoek naar verbeteringen binnen het aankoopproces en mogelijke besparingen.
  • Hiervoor werk je mee aan de jaarlijkse spend-analyse en aan het opstellen en uitwerken van de afzonderlijke jaarplannen en het inkoopbeleid.
  • Je kijkt toe op een correcte opvolging van de regelgeving omtrent overheidsopdrachten voor alle aankopen en geeft advies over de concrete toepassing van deze regelgeving op een commerciële manier.
  • Samen met je collega’s vertegenwoordig je de inkooporganisatie op een tactisch niveau en ben je verantwoordelijk voor een correcte samenwerking met alle belanghebbenden.
  • Hoofdtaken

  • Sturen, coördineren en superviseren van het aankoopproces Je maakt aan de hand van vooraf vastgestelde criteria en in samenspraak met de gebruikers en de interne klanten een keuze van procedure;
  • Je analyseert de vraag van de interne klant en stelt aan de hand van vragen en input van de gebruikers het lastenboek samen;
  • Je bepaalt de selectie- en de gunningscriteria en staat in voor de aankoop-technische input; Je start het aanbestedingsproces op basis van de gekozen procedure;
  • Je evalueert in samenspraak met de gebruikers en de interne klanten de offertes; Je onderhandelt met de leveranciers over de beste voorwaarden;
  • Je stelt het gunningsverslag op in samenspraak met de gebruikers en de interne klanten; Je bent het aanspreekpunt voor gebruikers en interne klanten m.

    b.t. advies over leveranciers, problemen omtrent leveranciers en / of lopende contracten, redactie van dossiers, toepassing van de wetgeving overheidsopdrachten,

  • Richting geven aan de verdere uitbouw en professionalisering van de inkoopdienst teneinde een efficiënte dienstverlening te verzekeren Je doet aan marktverkenning op vlak van leveranciers en helpt het leveranciersbeleid mee opbouwen en implementeren (evaluatie van de leveranciers op basis van verschillende aspecten, waaronder prijs, kwaliteit, accuraatheid, solvabiliteit, service, dienst na verkoop, leveringsperformantie, ) Je bent het aanspreekpunt voor interne gebruikers m.
  • b.t. advies over leveranciers m.b.t. prijsindicaties in het kader van de opmaak van kostenramingen; Je zoekt actief mee naar nieuwe opportuniteiten met het oog op kostenefficiëntie en waardecreatie;
  • Je helpt het aankoopbeleid en de jarenplannen verankeren in de dagelijkse werking.

  • Regelgeving betreffende de overheidsopdrachten toepassen en advies geven hieromtrent aan collega’s Je zorgt voor een strikte opvolging en toepassing van de wetgeving overheidsopdrachten bij de aankoopdossiers;
  • Je geeft advies aan interne klanten m.b.t. vragen over de toepassing van de regelgeving binnen de organisatie; Je volgt de wijzigingen in de wetgeving overheidsopdrachten nauwgezet op.

  • Klantgericht en commercieel functioneren Je ontwikkelt een verregaande kennis van de interne klanten en hun business; Je begrijpt de drijfveren, problemen en context en gebruikt die informatie om toegevoegde waarde te leveren;
  • Je evalueert op een permanente wijze de interne samenwerkingen; Je communiceert regelmatig met de interne klant voer wederzijdse verwachtingen en klantentevredenheid;
  • Je staat in voor een commerciële toepassing van de wetgeving overheidsopdrachten in de aankoopdossiers.

    PROFIEL

  • Je bent bij voorkeur in het bezit van een Masterdiploma of een ander diploma of getuigschrift dat toegang geeft tot niveau A binnen de Vlaamse overheid
  • Je hebt 2 à 5 jaar ervaring en affiniteit met het takenpakket
  • Je bent zowel gesproken als geschreven communicatief sterk
  • Je denkt commercieel en durft te onderhandelen om de beste voorwaarden te krijgen
  • Je hebt een groot empathisch vermogen en voelt de noden van de klant snel aan
  • Je bent besluitvaardig en sterk gericht op het verbeteren van de bestaande service
  • Je kan problemen correct analyseren en oplossen
  • Je hebt een goed ontwikkeld tactisch en strategisch denkvermogen
  • Je bent sterk in het maken van spreadsheets en draaitabellen
  • Je bent een natuurtalent op vlak van plannen en organiseren
  • Je beschikt over de nodige kennis om projecten op te volgen en te leiden
  • Je bent creatief ingesteld en kan originele en vernieuwende inzichten bedenken;
  • Je bent flexibel en kan je werkwijze aanpassen om je doel te bereiken
  • Je gaat op een constructieve manier om met feedback en kan tegen weerstand
  • Je gaat integer te werk en respecteert de sociale en ethische normen en waarden
  • Je besteedt ruimschoots aandacht aan kwaliteit in je werk
  • Je bent een netwerker die zowel intern als extern vertrouwensrelaties kan opbouwen
  • Je hebt een groot leervermogen en de wil om jezelf verder te ontwikkelen
  • Je kan autonoom werken en op een zelfstandige manier knopen doorhakken.
  • Solliciteren
    Bij de favorieten invoegen
    Verwijder van favorieten
    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "voortzetten" te klikken, gaat u ermee akkoord dat neuvoo uw persoonlijke gegevens verzamelt en verwerkt die u in dit formulier hebt verstrekt, om een ​​neuvoo-account te maken en u te abonneren op onze e-mailwaarschuwingen, in overeenstemming met ons Privacybeleid . U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken door te volgen deze stappen .
    voortzetten
    Aanvraagformulier