Diensthoofd Financiën
Federaal Agentschap voor nucleaire controle
Brussel
4 dagen geleden

Functie

Als Diensthoofd Financiën leid je de dienst. Je organiseert de financiële processen (boekhouding, budget, beheers- en interne controle) om de financiële duurzaamheid van het Agentschap te waarborgen.

Je houdt ook toezicht op de activiteiten van het Facility Management.

Je rapporteert rechtstreeks aan de Directeur Support.

Je bent verantwoordelijk voor :

Je staat, samen met je team, in voor alle taken die verband houden met het voeren van de boekhouding, het budget van het agentschap en het Facility Management en dit volgens de wettelijke bepalingen.

Je zorgt voor een goed werkend agentschap en voor het uitdragen van zijn waarden van kwaliteit en dit met het oog op een optimaal beheer van de middelen.

Je bent onder andere verantwoordelijk voor :

  • de correcte uitvoering en het beheer van de volledige boekhouding, de ontwikkeling en implementatie van het boekhoudplan, het maken, opvolgen en verbeteren van de procedures ter controle van de boekhouding, de facturatie, de budgetten en de aankopen, het opvolgen van de betalingen van de klanten, het toezicht en het beheer van de middelen, het opmaken van de jaarrekening, de balansen en de fiscale aangiften, het opvolgen van de budgetten, de consolidatie van de rekeningen, het verantwoorden van de rekeningen bij het Rekenhof en de bedrijfsrevisor,
  • de verzameling, analyse en opvolging van de financiële behoeften van het agentschap zodat de meerjarenbegroting en de jaarlijkse begroting, de begrotingscontrole en de bijhorende toelichtingen tijdig, correct en kwalitatief worden opgemaakt, voorgesteld en ingediend bij de directeur van het departement Support.
  • de ontwikkeling en opmaak van de verschillende interne en externe rapporteringen ter opvolging van de financiële situatie van het agentschap.
  • het in kaart brengen van de financiële risico’s en de mogelijke bijsturingen.
  • het opvolgen en implementeren van de evoluties op het vlak van beheer van de boekhouding, de budgetten en aankoop in de (federale) overheid.
  • de opvolging en de toezicht op de activiteiten m.b.t. de huurovereenkomst, de kosten van het gebouw, de bestekken en aanbestedingen,
  • de ontwikkeling van de medewerkers van je dienst en het bepalen van de objectieven.
  • het bijdragen aan de ontwikkeling van nieuwe beleidslijnen en procedures en het toezien op de toepassing ervan, om zo de werking van de dienst te optimaliseren.
  • Profiel

    Je hebt een masterdiploma, bij voorkeur in financieel management of toegepaste economische wetenschappen.

    Je hebt minstens 5 jaar beroepservaring in een financiële dienst, waarvan bij voorkeur twee jaar als boekhouder (controle van de administratie en uitvoering van de afsluitingen) en je hebt idealiter ervaring met het leiden van een team.

    Gedragscompetenties

  • Je kan verbanden leggen tussen verschillende gegevens, alternatieven ontwikkelen en de juiste conclusies trekken.
  • Je neemt beslissingen op basis van (on)volledige informatie en je zet gerichte acties op om de beslissingen uit te voeren.
  • Je creëert een teamgeest en verbetert deze door de meningen en ideeën te delen en door bij te dragen aan het oplossen van conflicten tussen collega's.
  • Je ondersteunt de medewerkers in hun ontwikkeling en geeft hen functiegerichte feedback (prestaties en ontwikkeling).
  • Je geeft advies aan je gesprekspartners en bouwt met hen een vertrouwensrelatie op op basis van je expertise.
  • Je begeleidt interne en externe klanten op een transparante, eerlijke en objectieve manier, je biedt hen een gepersonaliseerde service aan en onderhoudt constructieve contacten.
  • Je handelt integer, in overeenstemming met de verwachtingen van de organisatie, respecteert de vertrouwelijkheid en engagementen en vermijdt elke vorm van partijdigheid.
  • Je plant en beheert actief je eigen ontwikkeling op basis van je mogelijkheden, interesses en ambities. Je stelt je eigen functioneren kritisch in vraag en verrijkt jezelf voortdurend met nieuwe ideeën en benaderingen, vaardigheden en kennis.
  • Je geeft blijk van betrokkenheid en toont bereidheid en ambitie om tot resultaten te komen en je neemt de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van de ondernomen acties.
  • Technische vaardigheden

  • Je hebt een doorgedreven kennis van boekhouding (openbaar bestuur, analytisch, gedeeltelijke dubbele boekhouding).
  • Je hebt kennis van overheidsfinanciën, financieel recht, staatsbegroting en macro-economie.
  • Je beschikt over een algemene kennis van een budgettaire cyclus (bijvoorbeeld binnen een federale overheid).
  • Je beheerst de bureautica tools (bijvoorbeeld Office 365).
  • Je drukt je duidelijk en begrijpelijk uit, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Aanbod

    Je werkt binnen een enthousiast en dynamisch team van professionals.

    Wij bieden je een contract van onbepaalde duur met een marktconform salarispakket.

    Wij bieden een opleidingstraject zowel in België als in het buitenland.

    Daarnaast profiteer je van diverse voordelen :

  • Maaltijdcheques ; Groepsverzekering (aanvullend pensioen, kapitaal bij overlijden, bijkomende invaliditeitsrente) volledig ten laste van de werkgever;
  • Hospitalisatieverzekering volledig ten laste van de werkgever;Gratis openbaar vervoer woon- werkverkeer;Tussenkomst in gsm- en internetkosten;
  • Mogelijkheid tot telewerk;Het FANC bevindt zich op 150 meter van het station Brussel-Centraal.

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier