"AMMA Direct Sales" Manager (m/v)
AMMA
Brussel, BE
1 dag geleden

Terug naar het overzicht Sales

AMMA Direct Sales" Manager (m / v)

Gepubliceerd op 21 / 04 / 2022

AMMA VERZEKERINGEN werd meer dan 75 jaar geleden opgericht door de zorgverleners zelf, om zich -samen- beter te kunnen beschermen tegen hun beroeps- en privé-risico’s.

AMMA is een onderlinge verzekeringsonderneming die wordt beheerd door zorgverleners in samenwerking met verzekeringsspecialisten.

AMMA werkt zonder winstbejag en biedt aan haar verzekerden-leden kwalitatieve contracten aan, aangepast aan hun specifieke behoeften.

Vandaag vertrouwen reeds meer dan 61.000 leden van het (para-)medisch korps, evenals honderden gezondheidsinstellingen en klinieken op de bescherming en ervaring van AMMA.

Ter versterking van onze verkoopsorganisatie zijn wij momenteel op zoek naar een

AMMA DIRECT SALES MANAGER (m / v)

De opdracht van AMMA DIRECT SALES (ADS) : De cel 1 (ADS EXTERN) is verantwoordelijk voor :

  • de organisatie van en het uitvoeren van de portefeuillestudies ten behoeve van onze leden,
  • de cross-selling en de up-selling : de verkoop van verzekeringsproducten, andere dan de (para-)medische aansprakelijkheidsverzekering. (AMMA-PRODUCTEN),
  • de verkoop van de verzekeringsproducten, andere dan de AMMA-verzekeringsproducten (AMMA-SERVICE-PRODUCTEN),
  • de verkoop van de verzekering (para-)medische aansprakelijkheid voor zover dat dit past in het kader van een portefeuillestudie of indien het complexere dossiers betreft die telefonisch niet kunnen gerealiseerd worden,
  • assistentie verlenen aan de Key Account Manager voor wat volgt : het beheren van de contacten met de universiteiten, de hogescholen en andere instellingen en verenigingen met als doel de organisatie van de informatiesessies, de deelname aan beurzen en andere soortgelijke evenementen met als einddoel leggen van onmiddellijke en toekomstige contacten.
  • De cel 2 (ADS INTERN) is verantwoordelijk voor :

  • het verzamelen van de adressenlijsten evenals het administratief beheer van de adressen van de studenten, van de afstuderende en de gevestigde zorgverstrekkers,
  • de verkoop van de verzekering (para-)medische beroepsaansprakelijkheid (via structurele en ad hoc inbound- en outbound-campagnes) evenals de administratieve verwerking van deze verkoop,
  • het ontwikkelen, het beheren en uitvoeren van de campagnes voor de verkoop van andere AMMA-verzekeringsproducten dan de (para-)medische aansprakelijkheidsverzekering en voor de verkoop van andere verzekeringen dan de AMMA-polissen (in het kader van AMMA Service),
  • het administratief beheer van de AMMA-SERVICE-PRODUCTEN (contracten en inning kwijtingen, schade en controle van de boekhoudkundige verwerking),
  • de overige supportactiviteiten.
  • Hoofdtaken : Als ADS-Manager heb je een dubbele taak :

  • Je hebt de leiding over ons ADS-team,
  • We rekenen ook op je ondernemingsgeest om potentiële en bestaande leden te benaderen en hen passende verzekeringsproducten voor te stellen in het kader van onze rentabiliteits- en groeistrategie.
  • Dit houdt concreet in :

  • Leiderschap en begeleiding geven aan onze ADS-ploeg (momenteel 7 personen),
  • In overleg met de Directie en de Head of Sales & Marketing bepaal je de strategie, tactiek, operationele objectieven, actieplannen en het opvolgen van de resultaten,
  • In overleg met de Directie en de Head of Sales & Marketing, heb je de rechtstreekse leiding van de externe ADS-medewerkers,
  • Daarnaast heb je de leiding over de cel ADS Intern,
  • Je ontwikkelt en beheert AMMA SERVICE : coördinatie van verschillende commerciële projecten met partners verzekeringsmaatschappijen om producten in te kopen dewelke AMMA niet aanbiedt teneinde onze sociëtarissen toch een volledige portefeuille te kunnen aanbieden (in overleg met de Head of Marketing & Sales),
  • Je kijkt toe op het behoud en de rendabele groei van AMMA Service door de accountmanagers. Tevens ondersteun je mede de verkoop van verzekeringsproducten die AMMA met andere verzekeringspartners promoot.
  • In het licht van voormelde verantwoordelijkheden werk je samen met de cel communicatie teneinde de verkoop via de nodige communicatiemiddelen te ondersteunen en bestendigen.
  • Jouw profiel :

  • Je behaalde een master in de rechten, financiële of economische wetenschappen met minstens vijf jaar ervaring in de verkoop van BOAR-verzekeringen (of je behaalde een bachelor met minstens tien jaar ervaring),
  • Je hebt een goede technische ervaring in de BOAR-verzekeringen, alsook een (basis)kennis van levensverzekeringen,
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B,
  • Je kan zowel in teamverband als zelfstandig werken,
  • Je bent klant- en resultaatgericht; een hands-on-mentaliteit is van essentieel belang,
  • Je bent tweetalig,
  • Kennis van de Belgische gezondheidszorg is een pluspunt,
  • Ervaring als leidinggevende is een pluspunt,
  • Kennis van direct sales is een pluspunt,
  • Erkend zijn als verantwoordelijke voor de distributie’ is een pluspunt.
  • Ons aanbod : Een boeiende job in een onderneming op mensenmaat, waar de medewerkers niet als een nummer worden behandeld.

    We hebben dan ook een informele en open bedrijfscultuur. Daarnaast bieden we je een aantrekkelijke verloning met extralegale voordelen.

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier