Expert Boekhouder
Stad Mechelen
mechelen
3 dagen geleden

Omschrijving van de vacature

Als expert-boekhouder geef je mee de afdeling Financiën vorm dankzij jouw ruime expertise binnen het vakgebied. Samen met je collega’s beheer je specifieke dossiers en ondersteun, adviseer en begeleid je jouw interne klanten.

Klantvriendelijkheid en open communicatie zijn sleutelbegrippen in deze rol.

Wat doe je als Expert Boekhouder?

Samen met het diensthoofd coach je de medewerkers van de dienst boekhouding, waarbij je hen proactief motiveert, adviseert en ondersteunt.

Daarnaast zorg je ook voor de uitvoering, opvolging en rapportering van de aan jou toegewezen specifieke dossiers.

Binnen het klantenmodel vervul je een tandemfunctie met een account-boekhouder. Samen zijn jullie het 1e aanspreekpunt voor de diensten en volgen jullie samen dossiers op.

Je bouwt een goed partnerschap met elkaar en de klantengroep(en) op en garandeert zo de continuïteit van de dienstverlening aan onze stadsdiensten.

  • Enkele van jouw taken :
  • Uitvoering en rapportering van specifieke toegewezen dossiers
  • Uitvoering van deeltaken binnen het proces van budgetopmaak ( (aanpassing ) meerjarenplan) en opmaak jaarrekening
  • Uitvoering van boekhoudkundige controles in kader van kwartaalrapporteringen en opvolgen van KPI’s. Opmaak van PowerBI-rapporten in CS Analytics.
  • Adviesverlening aan leidinggevenden van de afdeling (zowel proactief als op vraag)
  • Regelmatig overleg met diensthoofd, budgetmedewerker en account-boekhouder ter voorbereiding van hun budgetopmaak / budgetwijzigingen en terugkoppeling hiervan
  • Financiële opvolging van projecten en subsidiedossiers
  • Ondersteuning van de stadsdiensten bij vragen over de boekhoudsoftware
  • Boekhoudtechnische ondersteuning van de stadsdiensten
  • Samen met de Teamcoach heb je een coachende rol voor account-boekhouders en medewerkers van de dienst Ondersteuning bij de dagdagelijkse werking Organiseren van interne opleidingen en opstellen draaiboeken en procesbeschrijving.
  • Gewenst profiel

  • Je hebt grondige kennis van boekhouding en volgt nieuwe trends op de voet.
  • Je beheerst grondig de regelgeving, de praktische kennis en de instrumenten inzake het financieel beheer van een lokaal bestuur.
  • Je hebt een basiskennis van de courant gebruikte software (word, outlook, ) en grondige kennis van olympus, mercurius en excell.
  • Je communiceert vlot, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Je werkt nauwkeurig, oplossingsgericht en zelfstandig.
  • Je stimuleert anderen hun kennis over boekhouding en financiën te verruimen.
  • Je bent een teamplayer die anderen kan enthousiasmeren en motiveren.
  • Je leert graag bij en deelt ook graag je kennis met je collega’s.
  • Ons aanbod

  • Een voltijds contract van bepaalde duur tot 31 december 2022 op niveau B4-5.
  • Relevante beroepservaring in de privésector of als zelfstandige wordt in aanmerking genomen voor een maximumperiode van 18 jaar.
  • Bruto aanvangsloon zonder anciënniteit € 3071,64 per maand.
  • Bruto loon met 18 jaar anciënniteit in de privésector € 4565,11 per maand.
  • Extra’s : een interessante verlofregeling & opleidingsmogelijkheden, maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, terugbetaling abonnement woon- werkverkeer, fietsvergoeding, mogelijkheid tot thuiswerk
  • Lees ook de en
  • deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier