Business Analyst - Pricing
Carrefour Belgique
Evere, Brussels, BE
16 dagen geleden
source : Monster

Carrefour Belgium Functieomschrijving : De Business Analyst werkt nauw samen met de Pricing Manager om te garanderen dat de pricingstrategie voor de verschillende BU's en de e-

commerce wordt uitgevoerd. De bedoeling is om de marge van Carrefour Belgium te optimaliseren, met oog voor het prijsimago van de verschillende winkeltypes van de groep.

Hij zorgt dat de vastgelegde strategie wordt gevolgd door de pricers en de category managers uit te dagen, om zo competitieve prijzen en een optimaal assortiment te garanderen.

Bovendien helpt hij de vastgelegde margedoelstellingen te bereiken door de evolutie van de markt en van de concurrentie op te volgen.

Hij stelt creatieve oplossingen voor om de vastgelegde tariefstrategie continu te verbeteren. Hij garandeert dat er processen voor de continue verbetering van de verschillende tariferings-

en reportingtools worden uitgewerkt om te kunnen inspelen op de noden van de verschillende afdelingen. Hij werkt samen met de category managers en de marketingafdeling aan strategieën die de verkoop optimaliseren en tegelijk de concurrentiepositie van Carrefour Belgium en zijn prijsimago handhaven.

  • Als Business Analyst Pricing bij Carrefour Belgium heb je de volgende verantwoordelijkheden : de pricingstrategie helpen vast te leggen door relevante methodes te bepalen waardoor men zich kan richten op winkels, categorieën en prijsgevoelige referenties en door simulaties en mogelijke scenario's uit te werken;
  • de tariefgegevens analyseren en onze positionering tegenover de concurrentie opvolgen; de evolutie van de markt en van onze concurrenten opvolgen;
  • aanbevelingen doen om de concurrentiepositie van Carrefour Belgium te verbeteren en deze optimaliseren; de nieuwe methodes van de groep (Carrefour Competitive Pricing) samen met de tariefverantwoordelijken toepassen;
  • passende rapporten opstellen en verspreiden, zodat het management kan nagaan of de strategie correct wordt toegepast; de marge van de verschillende winkeltypes dagelijks en het budget wekelijks opvolgen;
  • de marge optimaliseren door de variatie in de artikelprijzen, de categorieën en de winkels te meten; de beste praktijken aanbevelen;
  • aan onze tariefverantwoordelijken, de marketingafdeling en de merchandisingafdeling aanbevelingen doen over de verbetering van ons prijsimago;
  • deelnemen aan multidisciplinaire projecten en creatieve oplossingen aanreiken. Gewenste profiel : Je beschikt over een diploma burgerlijk ingenieur / handelsingenieur / economische wetenschappen en / of je hebt minstens vier jaar ervaring in een vergelijkbare functie (business analyst / beheerscontroleur).

    Je beheerst Excel zeer goed. Kennis van Access en PowerPoint is een pluspunt. Je spreekt vlot Nederlands en Frans. Je kunt goed met cijfers overweg.

    Je kunt uitstekend analytisch denken en gaat erg nauwgezet te werk. Je staat open voor nieuwe beheertechnologieën. Je bent communicatief aangelegd.

    Je kunt zelfstandig werken en anderen overtuigen. Kennis van de wereld van consumptiegoederen is een troef. Een contract van onbepaalde duur bij een van de grootste spelers van de distributie wereldwijd.

    Een boeiende voltijdse job waarin je snel initiatief kan nemen. Een aantrekkelijk en competitief salarispakket, interessante extralegale voordelen en voortdurende vormingen In een wereld in verandering zijn diversiteit en inclusie centrale waarden.

    Bij Carrefour willen we vrouwen en mannen aantrekken en behouden - van alle leeftijden en van allerlei achtergronden, elk met haar of zijn eigen ervaring.

    We zijn ervan overtuigd dat we hiermee onze klanten kunnen bekoren en onze resultaten en onze innovatieve kracht versterken.

    We offer : Een contract van onbepaalde duur bij een van de grootste spelers van de distributie wereldwijd. Een boeiende voltijdse job waarin je snel initiatief kan nemen.

    Een aantrekkelijk en competitief salarispakket, interessante extralegale voordelen en voortdurende vormingen In een wereld in verandering zijn diversiteit en inclusie centrale waarden.

    Bij Carrefour willen we vrouwen en mannen aantrekken en behouden - van alle leeftijden en van allerlei achtergronden, elk met haar of zijn eigen ervaring.

    We zijn ervan overtuigd dat we hiermee onze klanten kunnen bekoren en onze resultaten en onze innovatieve kracht versterken.

    Solliciteren
    Bij de favorieten invoegen
    Verwijder van favorieten
    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, gaat u ermee akkoord dat neuvoo uw persoonlijke gegevens verzamelt en verwerkt die u in dit formulier hebt verstrekt, om een ​​neuvoo-account te maken en u te abonneren op onze e-mailwaarschuwingen, in overeenstemming met ons Privacybeleid . U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken door te volgen deze stappen .
    voortzetten
    Aanvraagformulier